Nya tag

Ok då, vi gör ett försök.

Om 20 dagar sätter jag mig på ett plan och lämnar Sverige till förmån för Japan under fem månader och tio dagar. En blogg för att låta vänner och bekanta hålla koll på mina göranden och låtanden känns  mer eller mindre obligatorisk.

Även om det är mitt första riktigt seriösa bloggförsök skulle jag inte kalla mig nybörjare, har ”bloggat” eller snarare tvångsmässigt skrivit lunar- och helgondagböcker sedan jag var 13.  Dagboken på helgon (som är den enda som finns kvar) har för närvarande nästan 2300 inlägg.

Dock så blir ju det här första gången utomstående och ”främlingar” kan läsa fritt, vilket känns lite läskigt.

Nu börjar paniken inför resan smyga sig på mer och mer, och varje dag känner jag mig mer och mer stressad över allt jag har kvar att göra. Listan ser för närvande ut såhär:

  • Beställa blanketter från CSN
  • Fixa synundersökning+nya månadslinser
  • Fixa ett foto till mitt studentresekort från Kilroy
  • Packa ihop de sista grejerna som inte ska med och dumpa i förråd
  • Betala de sista avgifterna
  • Lägga mitt telefonabonnemang i ”vila” så jag slipper betala medan jag är borta.
  • Kontrollera att mina slutbetyg fixar sig så att jag får CSN
  • Börja skriva packlistor
  • Växla in lite yen och även euro då jag ska spendera fem timar på de Gaulle i Paris
  • Packa resväskor
  • Kontrollera alla flygbiljetter

Åker med elektronisk biljett, vilket känns helt otroligt nojjigt. Hade jag pappersbiljett skulle jag ju VETA om jag hade den eller inte, nu ska jag skriva ut massa koder från mejl och hålla reda på dem. Känns helt otroligt jobbigt. Kommer ju att göra något generalfel helt automatiskt.

Men jag tror faktiskt allt ordnar sig tillslut!

Ett svar to “Nya tag”

  1. catherine Says:

    Men JAG kommer och möter dig på flygplatsen så att du inte går vilse! hihihi 🙂

Kommentera

