Jobb och jobb och jobb…

Idag kommer min släkt hit och firar min födelsedag, som är på söndag. Så egentligen borde jag vara fullt upptagen med att städa, göra i ordning och hjälpa mamma.

Tyvärr kan jag inte riktig slita mig från Uppcon-cosplayen. Jag är nämligen visningsansvarig för hela baletten, och håller som bäst på att försöka kategorisera in alla deltagare efter serie samt bestämma musik. Det är skitjobbigt! Jag måste sitta och gå igenom varenda serie och spel för att se vilken genre det är och vilka andra serier det passar med. Sedan ska det vara några olika ungefär lika långa segment som ska gå till samma musik, vilket känns helt omöjligt just nu. Jag har inte ens tajmat in hur lång tid det tar att gå sträckan än, och jag vet inte när jag ska ha tid med det heller!

Förhoppningsvis löser det sig nog och jag misstänker att även om jag gör ett halvdant jobb kommer det ändå blir tio gånger seriösare och mer välplanerat än förra årets visning. Men nu råkar jag ju vara perfektionist, och då är det svårt att vara nöjd.

Igår såg jag på Victorias Secret Fashion Show på trean och insåg mer och mer hur COOLT allt kommer bli. Ser framför mig hur jag står vid insläppet med tidtagarur och komradio och ropar kommandon både till backstage och tekniken. ”Nummer 21-30 till scenen NU!” ”Mad Hatter standing by. 3…2…1… GO!”

Åh, det kommer bli så fantastiskt!! PEPPEN!

Kommentera

