21

Voj voj voj.

Hade egentligen velat skriva ett par inlägg idag, men nu blir det ett långt istället!

Dagen började med att jag vaknade ur en dröm som handlade om folk som var självmordsbombare och sprängde tåg av att min kära mor sjöng ”Ja må hon leva”. Lätt absurd känsla! Hon hade dukat fram jättefinfrukost i köket med te och nybakat bröd, och så fick jag finfina presenter! Fyra ögonskuggor i gröngrått, stålgrått, kopparbrunt och bronsrött, samt en liten palett att förvara dem i. Awesome! Vanligtvis är ju såna paletter färdiga med skuggor som går ”ton i ton”, och aldrig är det de färgerna jag vill ha, men den här är helt tom, och så väljer du ka färger som ska i! Dessutom fick jag två ögonpennor, dels min favorit som håller på att ta slut, och en ny fin grön med massor av glitter i. Mums!

Efter paketöppningen och den fina frukosten gick jag och la mig igen och sov till typ halv två, hehe. Gick upp och gick till jobbet i princip. Idag var det extra ”roligt” eftersom jag var den enda på mitt pass som kan postkassan. Det betyder att när jag gick på rast så fick vi stänga ner den kassan helt. Då blir kunderna jätteglada eftersom de inte får hämta sina paket! Det tycker jag är roligt att tänka på medan jag äter min mat. Absolut inte stressande! När jag kom tillbaka från rasten, som desutom blivit avbruten tre gånger av att folk ringde på mig, hade jag en fin liten kö av människor som väntade på mig. Men som tur var hade vi inte jättemycket att göra idag, så jag hann med tidiga tåget igen! Woo!

Sen jag kom hem har jag i princip bara legat på sängen och spela FFIV. Har kommit en ganska bra bit nu! Det är verkligen ett awesome spel, dock kan jag inte låta bli att störa sig på att ALLA som lämnar mitt party permanent gör det genom att offra sig själva, alltså i princip genom att begå självmord på olika vis. Dessutom ibland på helt idiotiska sätt, där det är uppenbart att de inte alls hade behövt dö. Det känns även som att mycket av storyn är beroende av att partyt bara kan ha fem medlemmar. De måste liksom hitta på olika sätt att få folk att lämna partyt i lagom tid tills jag ska möta nästa karaktär. Men det är mest en småsak. Hoppas att jag blir klar med det någon gång för jag blir mer och mer sugen på Yoshis Island som bara ligger och väntar…

Fick även min present av Stan, och det var en till Ghibli-DVD! Whisper of the heart, en av mina favoriter. Han gav mig flera stycken förra året, och så såg vi dem tillsammans, jättemysigt, och nu fick jag en till av dem som fattas! Ska bli skitmysigt att se den tillsammans!

Blev superglad idag när så många grattat mig! Även om det mest är facebookgrattningar och folk liksom ser att jag fyller år idag, så kunde de ju låtit bli. Jag själv orkar aldrig gratta folk eftersom jag tycker det känns opersonligt att skriva på facebook, och sen glömmer jag bort att messa eller nåt annat. Så jag trodde inte att nån skulle skriva, men typ 25 personer har skrivit! Känns fint.

Åhhh, imorgon börjar sista jobbveckan, HETS HETS HETS! Ska lägga min sista beställning på tisdag, känns helt fantastiskt att tänka på det. Slutet är NÄRA!

Kommentera

