Mysis pysis

Det blev myskväll tillslut, med hjälp av en gul-till-gul kompositkabel via kompositsynk samt underbart laptophögtalarljud! Men bättre än ingenting. Stan är verkligen kabelhaxarn. Dessutom invigde  vi hans nya 33″-CRT, dvs an vanlig tjocktv som är helt ofantligt stor. 75cm är den på bredden, resten vill jag knappt tänka på! Jag trodde inte ens att så stora CRTs fanns!

Vi såg Whisper of the heart, som är helt fantastiskt. Jag trodde faktiskt att jag sett den en gång på Uppcon, men det har jag tydligen inte, bara början. Minns det som att jag somnade, bara för att bli väckt av att filmvisningen avbröts innan filmen var slut, och vi fick lämna salongen! Den är fin i vilket fall, och precis så fantastiskt mysig som en Ghiblifilm ska vara. Lite jobbig är den, eftersom den tar upp det här med distansrelationer, som jag och Stan snart ska ingå i. Plus att jag blir så himla snyftig bara av allt fint som tas upp.

Det var verkligen länge sen jag och Stan såg film tillsammans och satt och mös tillsammans, förra vintern gjorde vi det säkert ett tiotal gånger. Känns så himla fint att vi verkligen (iaf hittills) lyckats utnyttja tiden till att göra fina saker tillsammans så mycket som möjligt innan jag far iväg! Gulle han!

Kommentera

