Rise and shine!

Jag vill dö.

När klockan ringde tänkte jag för mig själv ”Varför väckte Stan mig? Ska han gå och lägga sig?” Dvs jag tänkte i termerna att jag somnat på sängen av mig själv, och nu var det dags att gå och lägga sig ”på riktigt”. Fel fel fel fel fel! Det är dags att gå up, you silly sleepy head, wake up!

Nu har jag gjort pajdeg. Fy vad mycket det blev. Gjorde dubbel sats för säkerhets skull, skulle räckt med 1½. Men det är världens godaste paj!

Recept:

  • 100g smör
  • 2dl havregryn
  • 2dl socker
  • 1dl kokosflingor

Det lättaste är att smälta smöret och bara hälla det över de sammanblandade ingredienserna. Häll pajfyllning (hallon, blåbär, äpplen eller något annat gott) i en form, strössla över socker och lite potatismjöl. Häll på pajdegen. Grädda i 15 min! Jag vet inte vilket gradtal, för på vår ugn måste det alltid vara 250 för att det ska funka, men 175 kanske? Grädda tills det är gyllenbrunt helt enkelt! MUMS!

Idag: Sista ICA-dagen! HURRA!

Kommentera

