Uuuh

Den här veckan har INTE gått som jag velat.

Skulle varit klar med indelningen plus musiken till cosplayen i måndags tänkte jag. Minns jag rätt satt jag och spammade mig själv med Vicorias Secret Fashion Show 2005-06. Vilket i och för sig var mums, och gav mig inspiration! Dessutom satt jag och stan och glodde på film och var sedan vakna och tubade/bloggade/gjorde annat meningslöst till klockan sex på morgonen! WOO!

Nästa dag var det meningen att jag skulle göra ärenden i stan, men tror ni jag pallade gå upp ens vid tolv? Nej. Sov till ca två, gick upp, duschade, gick till jobbet. Kom hem och somnade direkt! Yes! När jag väl vaknade blev jag dock, tack vare Samanthas ovärderliga hjälp, äntligen klar med cosplayindelningen. Dock har jag två musikstycken kvar, det till spelsegmentet och det till adventure/action-segmentet. Spelsegmentet är sååå svårt, vill ha något lagom episkt, men allt jag hittar eller blir tipsad om, känns helt omöjligt att mixa på något bra sätt, och allt känns bara svårt. Uuuuh! Har fått för mig att det måste vara spelmusik också, och det fattar jag inte, för inget av de andra segmenten har animemusik eller musik som på något sätt är relaterad på det viset.

Sen kom jag i säng sent igår kväll också, vilket var sämst. Var nämligen absolut TVUNGEN att åka till stan idag, då det var sista chansen att köpa hårfärg. Imorgon jobbar jag nämligen 9-18, så det finns inte en chans att jag hinner köpa då, och sen måste jag färga håret på kvällen för att vara fin till min fina fest.

Så när jag kom hem från jobbet idag så somnade jag såklart också. Direkt. Och kunde inte gå upp förrän typ tolv, då jag åt lite. Sen har jag suttit här till ingen nytta! Mest läst ikapp på bloggar. Tänkte blondera mig idag, bestämde att jag inte skulle hinna och att det var bättre att bara sova.Vad är klockan nu? Fyra! Yes!

Imorgon måste jag gå upp en timme tidigare för att göra pajdeg, gå till jobbet innan jag börjar och baka en paj eftersom det är min sista dag och jag hade inte pajingredienser hemma för att göra pajen idag. Direkt efter jobbet måste jag åka till Daniel och hämta min väska med smink och glasögon som jag glömde på nyårsafton. När jag kommer hem måste jag både blondera mig och färga håret, samt skriva quiz till min fest på fredag.

Dessutom så hittade jag förmodligen  musik till de två sista segmenten medan jag skrev det här, så då återstår bara följande problem: jag har inget fildelningsprogram på min dator, så hur fan ska jag få tag på låtarna och ladda upp dem till RKLs FTP så att han kan mixa dem? Dessutom måste jag sätta mig ner och räkna på exakt hur långa segmenten blir och i vilken ordning. Yes!

Sen är det ju tur att jag är helt ledig på fredag så att jag kan sova ut! ELLER?! Var det inte så att någon tyckte att det var helt briljant att boka en synundersökning till klockan elva på förmiddagen? Kan bara hoppas att jag stupar i säng relativt tidigt imorgon alternativt att jag kan sova lite middag mitt på dagen innan jag far till uppsala.

Dessutom insåg jag precis att jag inte alls kan åka till Daniel imorgon efter jobbet eftersom cosplaygruppen kommer hit och har möte. Så jag får åka hem till honom på fredag eftermiddag trots allt, och stressa som en tok för att hinna till uppsala i tid istället! Mums

Kommentera

