Curly

Igår var jag hos min frisör. Har inte klippt mig sedan i augusti, så det var väl på tiden. Hade tänkt att om jag gick dit klockan tolv och bara skulle toppa, ja då skulle det inte vara några problem med att hinna med tåget till Uppsala som gick 13.11. Och klippningen tog ju inte så lång tid, en halvtimme kanske. Sen fönade hon mitt hår. Oj vad hon fönade mitt hår. Hon fönade håret minst lika länge som hon klippte det, om inte längre. Dessutom avslutade hon med att platta det eftersom hon inte tyckte att det blev som hon ville. Riktigt kände hur håret krasade sönder i värmen.

Så när jag gick därifrån visste jag inte bara att jag skulle missa tåget, utan jag hade även den slätaste frillan i stan. Usch! Hade alltid sånt hår förut när jag hade kort page och stod och fönade håret på morgonen och hade mig. Men nu tycker jag verkligen inte att jag passar i det. Har hellre rufsigt och smålockigt. Jag har till och med funderat på att permanenta mig för att jag vill ha lockigare hår, men jag får väl se hur det blir med det… Lär inte bli av innan Japan i vilket fall! Men jag skulle gärna ha en locktång och locka håret ibland. Lockigt hår är så himla mumsigt, speciellt 50-talslockar.

Som den här tjejen:
lock1

Såna här perfekta lockar vore ju rena drömmen!

Kommentera

