I Japan

Ok, klockan är tjugo över nio, fredag morgon. Det är snart två dagar sedan jag kom hit. Definitivt dags för ett inlägg med andra ord!

Så, vad har hänt sedan jag kom hit? Strax innan jag åkte blev jag dödligt förkyld med hosta, så min resa var inte alls rolig. Men kunde ju inte direkt missa flyget liksom! I onsdags kom jag fram, tog mig ca 2 timmar att komma fram till mitt boende som ligger i Warabi City strax utanför Tokyo. Det är ett s.k. Guest House vilket är ungefär som en studentkorridor förutom att rummen är 6kvm, och du delar även toaletter och dusch. Allt med boendet är ett stort skämt, ska skriva mer om det senare. Hann i princip installera mig, skriva kontrakt och konstatera att datorerna i lobbyn inte var värda (laggade när jag försökte scrolla, typ). Sen somnade jag!

Vaknade tre timmar senare av att Catherine bankade på dörren. Kände mig helt mör, mest för att sängen… Ja, let’s get back to that helt enkelt. De skulle precis laga lite mat, och eftersom jag inte hade hunnit köpa något så bjöd hon mig på sin, gulligt! Efter maten gick vi dock till affären som jag inte minns vad den heter just nu. Köpte typ bara tvål och sånt, munskydd (!) och lite nedsatt fisk, yes! I Japan sätter de ner priset med 30% på allt som är gammalt på kvällen, känns om att det kommer bli GREJEN att gå och handla sent och köpa nästa dags middag.

Igår gick jag upp tidigt, vilket kändes jättefräscht. Speciellt som det inte var ”gå upp slänga på sig kläder springa till jobbet” som förr, utan gå upp, äta frukost i lugn och ro, ta på sig FINA kläder och sen ta tunnelbanan (helt själv! med två byten!) till skolan. Gjorde lite test och blev placerad i eftermiddagsgruppen, vilket jag inte gillar. Vill hellre gå förmiddag, 9-13, och ha hela dagen på mig att göra saker sen. Nu går jag 13-17 istället och måste själv gå upp tidigt etc. om jag vill hinna något innan skolan. Och det vet vi ju hur bra jag är på sådant!

Efter skolan så visade Catherines vän Daniel mig vägen till DONKEY SHOT som är en slags supermarket där ALLT finns. Jag köpte adapters för kontaktuttagen och en ny madrass till min säng, halleluja! Hittade även jättefina gräsgröna strumpbyxor, mums!

Sedan däckade jag totalt och sov sedan till klockan sex på morgonen idag. Naaaajs. Nu har jag duschat och och klätt på mig. Planen var egentligen att gå och handla för ca en timme sedan, göra och käka frukost, och sedan åka in till stan och vandra omkring. Men jag kan inte vägen till mataffären och Catherine är inte vaken ännu, så jag bloggar istället. Ska nog gå och väcka henne nu, klockan är faktiskt snart tio…

Senare hoppas jag på att åka till akihabara eller något, hoppas Catherine vill följa med för ensam är det ju läskigt. Ska installera drivrutinerna för kameran och ladda över samt ladda upp lite bilder jag tagit också! WOO!

Kommentera

