Saturday morning HAPPINESS

Idag har hittills varit rätt tråkig. Trots att någon vid elvatiden igår var så trött att hon hade kunnat somna på fläcken, ”råkade” det visst bli så att jag satt uppe till halv fyra och läste uppcon-forumet. KONSTRUKTIVT. Så idag vaknade jag halv tolv istället. Suck. Skulle gå ner och käka frukost, vilket nästan slutade gråt och tandagnisslan. Hade nämligen köpt bröd igår. Helt normalt vanligt bröd, trodde jag. Men när jag stekt mitt ägg och öppnade det för att äta en god äggmacka var hela skiten fylld med jordgubbssylt och en smörklick stor nog att räcka resten av året. BESVIKEN! Catherine var med om en liknande grej när hon kom hit. Hon köpte någon som såg ut att vara identiskt med bran flakes, Kellogsloggan och allt på och exakt samma utseende. Men de var doppade i socker som frosties! Obehagligt!

Efter frukosten har jag mest hängt på mitt rum. Ingen annan är vaken eller ute. Jag råkade väcka Daniel förut, och tydligen så kom de som var ute igår hem sju på morgonen. HAPPY FUN TIMES! Vad gäller Andrew, Jessica och de andra som var med igår och kom hem vid en vettig tid har jag ingen aning. Antar att de är på sina rum eller har åkt någonstans.

När jag var nere i hallen förut hade mitt paket kommit! MITT PAKET! Med mina SKOR! Short story short: Jag har hört att mina fötter är för stora för japanska skor, men alla de skor jag då ville ha med mig hemifrån fick inte plats i min väska (duuh!). Så jag la allt i en låda och skickade till mig själv. Idag kom det fram! LYCKA! Sex par skickade jag efter, men jag saknar faktiskt ändå ett par som jag glömde. Jag har varit jätteorolig över att jag ska behöva gå till något post office och hämta ut dem och att det skulle bli en stor hustle över att jag inte är japan. Vet själv hur det varit hemma i postutlämningen när folk har utländska pass. Men här verkar det som att alla paket, oavsett storlek, lämnas vid dörren! Det, eller så har Moki-san varit på postkontoret och hämtat det åt mig, men det tvivlar jag ju på. Awesome i  vilket fall! Synd bara att det fortfarande är för kallt för i princip alla de där skorna…

Jag vet inte riktigt vad jag ska göra resten av dagen. Hade tänkt åka in till stan, men det blir nog inget av innan ikväll. Lutar starkt åt en tur till SEIYU (mataffären), lite sen lunch och sen göra sig iordning för kvällens utgång.

Imorgon blir det Akihabara igen och Harajuku! Life is sweet!

Kommentera

