Onsdag kväll

Idag efter skolan åkte vi en snabbis till Shinjuku för at köpa en grammtikbok till skolan. Spännande värre!

Såhär gick det till:

img_0268Vi gick till Books Kinokuniya som är en ”ganska stor” bokaffär, typ åtta våninar som ni ser! På sjunde planet fanns det vi letade efter ”Foreign books”.

img_0269På samma avdelning så fanns det en skitstor hylla med manga på engelska också. Dyrare än i Scerige, helt absurt! Fast inte så mycket, när en tänker på att de ju också måste importera den. Fanns en hel del intressanta titlar som jag inte sett i sverige, synd att yenen ska vara så cpdyr och göra mig till en fattigman!

Catherine och jag stod och glodde aslänge på massor av böcker om hur du memorerar olika kanji och så vidare. Men vi köpte inga, det är så jobbigt ändå eftersom de kommer i ”fel” ordning. Jag vill dock köpa kanji flash-cards! Asbra! Och så funderar jag på att köpa den där Basic Kanji Book, eftersom den både förklarar var tecknena kommer ifrån och innehåller en del bra övningar. Men det får vänta, ska se hur min nuvarande studieteknik fungerar först…

img_02701När vi åkte hem var det rusningtid, det var fullt av stationsvakter som stod beredda att börja pressa! Tyvärr behövde de aldrig göra det, även om det var väldigt nära!

img_0272Sen åkte jag hem och lagade mat som var så jävla god, som ni ser. Ville göra stekta grönsaker i nån sås, men jag hade ju ingen sås! Tog typ en kvart för mig att välja en flaska på Seiyu. Tillslut pallde jag inte, utan tog en random flaska för under 200 yen. ”Kimuchi” står det på. Jag vet inte vad det innebär, men det blev asgott i varje fall! Stekte helt enkelt grönsakerna (morot, shiitakesvamp, sparris, lök, vitlök, groddar) i massa olja och hällde på salt och nån röd krydda jag köpt. Sen hällde jag på såsen och wokde runt allt. Medan lät jag fiskbiten ligga och dra i samma sås och kryddade den med massor av peppar och sea rock salt! Stekte sedan bara på ena sidan (andra sidan har skinn på sig, och det är lite pinsamt, men jag kan inte rensa fisk). Serverade med förrgårdagens ris från micron! Muuuuuuuums.

img_0275

På kvällen pluggade jag som sagt, såhär kul ser det ut då! Notera gärna min nya sugarbunnies-penna. Den gör allt som har med skola att göra värt!

Ett svar to “Onsdag kväll”

  1. Mum Says:

    Va gott det ser ut! Har hört att studenter bara äter nudlar men då stämmer inte det alltså! Puss!

Kommentera

