Kono tempo de

I söndags fick jag meddelande från Yoshi på facebook, och vi pratade lite om Japan och så. Sa till honom att jag numera kan ungefär 70 kanji. Om han hade frågat idag, hade svaret varit 90. Tempot i skolan är verkligen sjukt. Nu har jag i alla fall skaffat ett fint program till datorn och övat en hel del under kvällen. Kommer nog få köra ett par gånger om dagen för att det ska sitta… I fredags eller hade jag jättebra resultat på vårt kanjitest (vi har ett varje dag), bara två fel. Efter det har jag haft tio eller åtta fel, nästan lika illa som under mina första dagar! Så nu är jag fast besluten att ta igen det och börja kämpa igen.

F.ö. så känner kanske insatta igen rubriken från öppningen till första Genshikensäsongen.

Inte?

Kommentera

