Tokidoki

Dagens skola gick förvånansvärt fort. Gillade jag! Sprang förbi Seiyu på hemvägen och angstade jättelänge vid deras Valentines Day-hylla. Hmm, undra varför? Hela Japan är helt hysteriskt nu, Valentines Day är så stort här! Varenda butik är proppad med parlinaskar och även kit för att göra sina egna praliner.

Idag var jag dock sugen på något helt annat, och det slutade med att jag köpte hem lite japanskt godis för en gångs skull!

img_0443Det här är vad jag kom hem med. Det är en slags bollar av gele som jag tror är gjorda på ris som är mosat och mosat och mosat. Själva bollarna är lite läskiga, för de smakar absolut ingenting. De är ungefär som tapioca, för dem som ätit det. Ovanpå ligger något som smakar som ren sirap, vilket ju är ganska gott. Dock rekommenderas inte att smälla i sig två stickor på en gång, vilket jag gjorde. Efteråt kände jag mig lite väl sockerchockad och lätt illamående.

Annars under kvällen har jag mest suttit i allrummet. Åt middag från igår, och satt och snackade med en tjej som kommer från Israel som jag lärt känna. Vi pratar mest om kulturella skillnader, vilket jag tycker är intressant. Det är ju typ ett universellt ämne här också, ganska najs!

Senare sprang jag iväg till Seven and Holdings igen och köpte klockan jag spanat på! SUTEKI! img_0444Mmm, jag är så himla glad! Och nöjd! Stan sa till mig igår att ”Men du använder ju inte ens klocka!” och nej, gissa varför? För att jag inte hade en som den här såklart! Så himla mumsig! Dessutom är köpte så himla motiverat eftersom 1. Jag har letat efter en snygg armbandsklocka i över sex år och 2. på senare tid har jag börjat göra en löjlig gest när jag har bråttom; jag kollar på min vänstra handled, som för att signalera att klockan är mycket och att jag inte har tid. Men jag har ju aldrig någon klocka där! Tills nu!
Köpte även fantastiska Alice i Underlandet-stickers till min mobil. Mmm, Chesire Cat! Får dock lite ångest över att jag lägger pengar på att dekorera en mobil som jag ska använda i fem månader… Sparade de bästa märkena tills jag kommer hem!

När jag kommit tillbaka satt jag därnere och spelade lite DS. Har hittatt ett najs mode till mitt Kanjispel, som låter mig låsa upp tecken i den ordning barn lär sig dem i skolan. Perfekt!Vi lär oss inte i exakt den ordningen, men nästan. Kan fortfarande inte hitta betydelsen för olika kanjin, men de jag har haft i skolan kan jag ju hitta i vårt häfte och nöta ändå. Om jag maxar spelet ska jag tydligen ha lärt mig 3100kanjin. Works for me! Så även om jag inte har jättemycket nytta av spelet nu så tror jag verkligen att det kommer att börja betala av sig snart. Nice!

Borde verkligen ha pluggat mer idag, tråkigt nog harj ag bara spelat och lekt och även bloggat en del. Wai!

Kommentera

