Fredagens karaoke

Var som sagt ute med några från klassen i fredags, vilket var helt fantastiskt roligt!

img_0462Vi stämde träff vid den här välbekant och lagom nostalgiska figuren! Hachiko! Alla som spelat The world ends with you bör ju känna igen den här figuren! Personligen hoppade jag upp och ner av exaltation som en liten skolflicka! Nja, inte riktigt, men det var ändå helt otroligt att faktiskt vara där och uppelva det på riktigt.

img_0459Shibuya är förmodligen det största jag varit med om hittills, större än både Shinjuku och Ikebukuro. Eftersom jag i princip sett hela stället redan i TWEWY så var det så klart ännu mer spännande. Allt såg verkligen ut exakt som i spelet, kartan i spelet är till och med ritad exakt efter hur det ser ut i verkligheten. Jag fattar inte varför, men en del av mig trodde liksom inte att det skulle vara så LIKT. img_0463

Från vänster: Julia och Arnold, båda från klassen, Sem Julias rumskompis och Mara från klassen.

Vi gick först på ett amerikanskt ställe, där ölen kostade typ 250 yen! Woo! God är den också, japansk öl är så himla lättdrucken jämfört med svensk. Tyvärr blev typ alla bilder jättebrusiga eftersom jag hade kassa inställningar.

img_0464Maten vi fick in! Bönorna längs fram verkar vara standardsnack på japanska barer, typ som jordnötter. Vi fick även in en tallrik kokta räkor dränkta i majonäs, så himla GOTT!

img_0465Havin a blast!

img_0467Me ‘n’ Mara!

img_0471Jag och Julia. Julia är modell i Filipinerna och har hur smala ben som helst. Som min handled ungefär!

img_0472När vi lämnad that American place var det bara en sak som gällde: KARAOKE! Tog en taxi till Shinjuku (roligaste taxifärden i mitt liv) och pröjsade 3000yen per skalle för fem timmars karaoke och FRI DRICKA! HOORAY!

img_0476CAUSE I’M ON FIRE! En sång som faktiskt fanns i katalogen! Sem i princip snodde min kamera och went crazy all over the place. YAY! Det blev, ehe, bara bilder på mig typ för som ni ser är det ingen annan som fattar hur man festar på svenskt manér (eller på något manér alls för den delen).

img_0474One more for the lonely people! Ärligt talat så sjöng jag överlägset mest av alla. Sjöng i princip alla låtar utom de koreanska. Försökte mig till och med på de japanska, men kunde såklart inte läsa kanan tillräckligt fort. Fast det funkade på animelåtarna som kan halvt om halvt kände igen!Fanns så himla mycket roligt i katalogen också, fast vi var där i flera timmar hann jag inte längre än till bokstaven g. Måste tillbaka med andra ord!

img_0480Okej, jag erkänner, det var fler än jag i rummet! Vi sjöng och hoppade omkring (typ mest jag ändå) till fem på morgonen, då t-banan började gå igen. I Japan slutar den gå klockan ett, så det blir ett måste att vara ute hela natten.

Kom hem vid sex och var lagom tipsy toed efter typ tio drinkar (om vi räknar de två jag svepte på tio minuter innan jag gick hemifrån) och ett par tre öl. Tur att japanska drinkar är mycket svagare än svenska, annars hade jag DÖTT. Klev sönder en sko också, buuhuu. Men den går att laga, YAY! Hade däckat i hallen om det inte var för att jag hade kissat på mig i sömnen då.

Sov till halv fem nästa dag, så kan det gå!

Kommentera

