Städtjejen

Jag är förvånad över mig själv. Sedan jag kom till Japan har jag städat mitt rum minst en gång i veckan. Antagligen är det för att det är så litet att det blir stökigt på nolltid. När det inte går att resa sig från stolen eller komma ur sängen för att golvet är fullt av sk är jag ju mer eller mindre tvungen att göra något åt saken.

Såhär såg mitt rum ut tjugo över sex (och då ska ni veta att det är en liten förbättring här från igår):img_0482

Och fem i sju:img_0484

Passade även på att städa i mina hyllor och flytta upp min mat från bottenhyllan till två hyllor i bekvämare höjd:img_0485

Avslutade även med att hänga upp massa grejer snyggt vid dörren istället för att knöla ihop dem på hyllorna. Benvärmare och armvärmare hänger nu innanför dörren tillsammans med halsband, hatt/mössa och halsduk!img_0487

Annars har jag, TROT ELLER EJ, pluggat idag! Wai! Har gjort massor av kanji, och så har jag även äntligen hittat en sökfunktion i det där kanjispelet jag har. Så nu behöver jag inte scrolla mellan de 700+ jag låst upp för att hitta det jag vill öva på, utan kan hitta dem direkt genom att skiva dem! Yes!

Har även kommit igång ordentligt med Clannad, har sett en tredjedel av serien under helgen. Den är faktiskt väldigt bra nu när den börjar komma igång lite. Borde nog sätta Afterstory på nerladdning redan nu så kanke den hinner bli klar lagom… Eller?

Lämna en kommentar