Worrywart

Suck, tänkte skriva något kul, men jag har fan bara suttit och deppat över hur fattig jag kommer att vara i höst. Min plan är nämligen att plugga lite (som jag inte kan få CSN för) och då jobba max 75%. Kommer ha max 2 000kr över till roliga grejer varje månad, och inte kunna spara någonting. 2 000 kanske låter mycket för vissa, men för mig är det fruktansvärt lite.

Alternativet är att jag i höst jobbar skiten av mig och betalar av så mycket som möjligt på min studieskuld och skjuter på utbildningen till våren. Det är faktiskt en vettigare plan. Kommer fortfarande vara surt, men inte lika mycket.

Saker och ting ordnar sig nog. Är nog lätt värt det i slutändan, med tanke på hur awesome Japan varit hittills!

Kommentera

