Tidsfördriv

Imorgon ska jag hålla tal inför hela klassen. På japanska. Det är en del i en Speech Contest som vår skolla håller tillsammans med två andra ISI-skolor. Den bästa från varje klass går vidare, och en person får presentera skolan och tala inför massa hundra personer. Tur att det inte kommer bli jag!

Klockan är nu kvart i åtta. Jag har inte ens resnskrivit mitt tal efter sista rättningen, än mindre övat. Känns bra! Speciellt när det är över en A4 långt. Instället harjag sutti och kikat lite för mycket på Good Smiles webbshop. Fattar ingenting ungefär, så jag installerade en plugin, Rikaichan, som ska översätta texten åt mig. Vilket den gör. Tyvärr ord för ord, vilket inte är helt optimalt. Eller funkar alls. Jag tror jag har fått ut så mycket som att jag måste betala via bank (kanske) och det har jag i sin tur ingen aning om hur det ska gå till. Yay!
Ska försöka printa ut sidan och fråga en lärare imorgon, för det finns ett helt fantastiskt Lucky Star-set som jag typ måste ha. Är inte 100% säker, men det verkar som att det är 12 nendroid-figurer för 6000yen. Även om jag bara får 6st skulle jag vara nöjd, eftersom nendroids vanligtvis kostar 3500yen styck i nypris. Visserligen kommer de inte med utbytbara ansikten eller armar, vilket annars är vanligt, men det känns inte som någon förlust.

Om en timme ska jag gå ner och betala hyran och fråga hur jag fyller i min adress på registrerinssidan. Sen har jag exakt 10139yen kvar att leva på resten av månaden. Det ska räcka till mat, resa till träningen (1000yen per gång bara det), och sen ville ju Julia dra med mig ut nästa vecka. Det får hon nog glömma tyvärr! Känns som att vi får expandera min nudeldiet ett tag.

Tills dessa kanske jag faktiskt skulle sägga igång med det där talet…

Kommentera

