Lite bilder från igår och i förrgår

img_0552Min sista Yukichi-kun, som ska räcka till den 28e februari. ;__; Just nu har jag 283yen om dagen att lägga på annat än resor till träningen! En intressant grej är att räknesystemet i Japan inte bygger på 1000-tal, utan på just 10 000-tal. 10 000 är en alltså inte juusen (10 000) utan en ”man”. 10 000*10 000 är en ”oku”. Men det behöver jag inte kunna, för så mycket pengar kommer jag aldrig ha!

img_0551Hittade en mangatidning i vårt ”Take Free corner”! Tänkte sno och testa hur mycket jag fattar. Visade sig dessutom vara den BÄSTA mangan! Både Naruto OCH Bleach!

img_0554I förrgår när jag tog av mig mitt älskade päronhalsband så gick det rakt av. ;__; Började seriöst nästan gråta. Jag tror jag haft det på mig nästan alla dagar (förutom dem jag var på Ica) sedan jag köpte det för över ett halvår sedan. Måste laga det!

img_0557Vad ovanligt! En bild på mig! Förfrusna svenskar kanske hatar mig nu, men i Japan är det redan himla varmt. Vädermässigt ligger vi i slutet av april just nu. Igår var det till och med så varmt att jag kunde gå utan jacka till seven eleven på rasten. Dock blir det väldigt fort kallt på kvällen, så det är viktigt att ta med jackan ändå.

img_0574Min klass har blivit så trevlig på sista tiden. Förr var vi enda klassen som inte gjorde saker ihop, men nu har jag varit ute med dem två gånger på mindre än en vecka!

img_0577Hade mitt speech idag (gick sådär). SÅ, då var det ju på plats att belöna sig ”lite”. Försöker testa olika sorters japanskt godis, men allt är typ likadant. Mochi eller anko, och så någonting runtom som maskerar och gör så att du måste gissa vilket av det.

img_0580Den har var dock en fullträff! Vad jag förstod är det en riktig jordgubbe, intuti anko, inuti rosa mochi, rullad i florsocker! Mmm, supergott!

img_0583Gårdagens absolut STÖRSTA nyhet! En ugn!! Den är typ mindre än en micro, men vem bryr sig? VI KAN BAKA KAKOR! OCH PAJ! Göra ugnslagad mat! Jag stod seriöst och applåderade den! WAI WAI WAI!!! Vi har alltså seriöst varit utan en ugn hittills. Helt otroligt, men så har det varit. TILLS NU!

3 svar to “Lite bilder från igår och i förrgår”

  1. jennyschecter Says:

    Blir alltid lika avundsjuk varje gång jag hittar en blogg om en svensk som bor i Japan! Vill också.

    • momiji Says:

      Do it! Do it! Det är enklare än du tror! Jag är här i sex månader och pluggar japanska på en språkskola. Bor på ett guest house, vilket är som ett korridorboende och ganska billigt. Rummen är dock skitsmå. Har jobbat ihop lite sparpengar, och så får jag CSNpengar. Tillsammans blir det nog för att jag ska kunna leva ganska bra här. Det är en resa som vem som helst kan göra. =) Enda kravet är gymnasiebetyg!

  2. Milla Says:

    vad skoj det verkar 🙂 tänk om man bara kunde lämna allting och göra som du, så härligt 😀

Kommentera

