Lördag morgon

Idag hade jag tänkt börja dagen med att gå upp klockan sju, och åka till morgonträningen klockan åtta. Varje lördag klockan tio är det lite formellare träning, och eftersom jag missade i tisdags så ville jag gottgöra det. Hade till och med gjort i ordning mackor igår kväll, att äta på tåget.

Men så blev det inte. Av okänd anledning så stannade jag dels uppe lite för länge, och sen låg jag i sängen och vred mig till femtiden på morgonen. Då insåg jag att det var bäst att ge upp.

img_0602När jag kom ut ur rummet strömmade varm luft in från balkongen! Jag gissar på att det var ca 15 grader varmt idag, i vilket fall så blev jag senare på dagen svettig i min jacka när jag gick till stationen. Och då var klockan ändå nästan fem!

img_0614Åt min lunchlåda! Ena halvan var ägg med majonnäs, andra var choklad och banan. Men chokladen hade smetat ner äggmackan under natten. =( Notera bortskurna kanter! Äkta obento-vis!

img_0617Sen lekte vi med Mokis dotter som heter Noa och är tre år gammal. Vi lärde henne vika papersflygplan. Så himla söt! Dessutom är det definitivt hon som är boss här i huset! Hon har en liten plastbil med Anpanman (en seriefigur baserad på anpan, som är bröd fyllt med söt bönröra) som hon kör omkring i. Senast idag körde hon rakt på två personer som inte flyttade sig. Kommer nog gå till henne istället för Moki när min lankabel stural nästa gång!

2 svar to “Lördag morgon”

  1. Milla Says:

    väldigt intressant blogg du har, väldigt rolig att läsa 🙂

  2. Mum Says:

    …. har också haft femton grader hela veckan utom på fredagen då det kröp upp till tio….. vi snackar minusgrader alltså 😀 kom hem idag efter en veckas skidor i Vemdalen. Kanonkul och strålande sol varje dag. Endast två vurpor i backarna. Det här måste jag upprepa varje vinter! Vill du ha mer choklad? Puss!

Kommentera

