Slumpmässiga funderingar

Måste få ordning på mina helger. Numera sover jag nästan alltid till ett eller två, och får ingenting gjort. Igår var det lugnt, åkte in till stan fast det blev sent. Och det är faktiskt en av de  saker jag uppskattar mest med att bo här. Att kunna åka in till stan klockan fem på kvällen en lördag, shoppa och åka hem vid halv nio och då har affärerna fortfarande öppet ett par timmar till. Men det är ju trist att missa halva dagen ändå. Känner mig definitivt sämre. Så från och med nu ska det bli uppryckning!

Spenderade en timme idag med att försöka möblera om mitt rum. Sen kom jag på att det var bäst som det var rån början. Kul! Frostade av frysen också. Det behövdes, eftersom isen täckte halva utrymmet i den mycket generöst tilltagna frysboxen.
img_0709

Ser på så hysteriskt mycket anime nu, så det börjar likna att det inte ens är kul. Såg i alla fall klart Hyakko idag, så en titel avverkad. Men så började jag titta på två andra serier istället… Fick äntligen ner To Heart 2 idag. Yay! Ska bli min nya tunnelbaneserie.

Passade även på att göra en kalkyl på hur mycket jag måste låna varje vecka för att kunna leva som jag vill. Kändes som bra timing nu när mitt slutbetyg äntligen blivit fixat. Kommer ha studieskulder på över 30 000kr när jag kommer hem härifrån. Känns så himla kul att jag kommer vara fattiglappeN^ hela hösten. Målet är att betala av det på 18 månader i alla fall, och det är ju inte orimligt. Som vanligt är också min kalkyl lite överdriven, så det blir kanske inte så mycket ändå. Kan ju hoppas!

Kommentera

