Fattig man står på strand…

Idag skrotade jag min fattigmansplan och gick och köpte RIKTIG mat. Mjölk, bananer, mandariner, ägg, bröd… och riktigt dricksvatten! Så nu blir det te utan klorsmak. Mumma. Ska dock bara handla på kortet från och med nu. Det är bättre än det låter, för de enda ställen där jag vet att jag kan handla med kort är Seiyu (mat) och när jag ska köpa nytt communiter pass (tågkort) i slutet av månaden. Perfekt!

Njuter så av att tänka på slutet av månaden då jag ska handla så mycket mat… Socker, kryddor, mirin, miso, honung, allt möjligt. Mmm, sedan blir det sötebrödsdagar!

Ett svar to “Fattig man står på strand…”

  1. Mum Says:

    …. inte kan det vara meningen att ”lillbebisen” ska svälta långt där borta i Japan…. skickar bums en omgång chokolade till tröst….

Kommentera

