Suck och panik

Idag ska Mara följa med med mig till träningen. Hon har tränat Iaido och Kendo och vill väl se hur det är i min dôjô. Är så jävla nervös. Dels för att jag inte vet hur länge hon har tränat, så jag vet inte hur kass hon kommer tycka att jag är. Dels så är jag av olika anledningar faktiskt lite blyg och tycker inte så mycket om att umgås med nya människor. I alla fall inte ensam. Blir nervös, börjar prata hysteriskt om ingenting, samt skrattar jättekonstigt åt allt och inget. Urk.

Men å andra sidan kanske jag ska gaska upp mig! Även om jag inte är så bra på iaido (ännu) så har jag faktiskt bara tränat i 1½ år drygt så det har ju sin förklaring. Dessutom har jag fått höra att min iai faktiskt är ganska bra jämfört med de flesta. Och det är inte som att det är första gången jag träffar Mara, jag har snackat med henne nästan varje dag i två veckor nu.

Egentligen borde jag alltså inte alls vara orolig! Vad skönt, då slipper jag det!

Eller?

Kommentera

