Newtypepeppen

Idag köpte jag ett nummer av Newtype! Hade lovat mig själv jättelänge att köpa en tidning eller något för att träna läsning, och det kom ut ett nytt nummer förra veckan.

img_0720Den här månaden är Nagato Yuki från Suzumiya Haruhi no Yuutsu på framsidan.

img_0729De hade en åttasidig feature på Suzumiya Haruhi-chan, som är en uppföljare i webformat till orignialserien. Har sett ett avsnitt, och det var INTE bra.

img_0730Resten av tidningen var nån slags special kring Gundam 00.

img_0724Fick en fin plastbricka of some kind. På andra sidan är det en bild på Lockon Stratos. I tidningen hade de en flersidig feature på serien också. Fick med ett löst häfte också, ena halvan var med Lockon och andra med Setsuna. I mitten av tidningen var det en svartvit Gundam-manga också.

img_0726Som om inte det vore nog fick de även marssidan i kalendern.

img_0727Längtar till april… Bilden kommer från Shangri La, som börjar sändas i vår!

img_0725Det hade massa små features också, till exempel den här på Chaos Head. Blir sugen på att se den! Min torrentlista är ju tom nu, så kanske borde…. Eller kanske inte.

img_0735Sist men inte minst, fyra sidor Clannad After Story. Mums, kan inte vänta tills jag kommer ikapp!

Jag fattade såklart typ ingenting av det som stod i tidningen. Men både faktumet att jag ändå köpte den och mina funderingar i bokaffären gjorde mig faktiskt än mer determinerad att verkligen lära mig det här skitspråket. Nu har jag satt som mål att kunna alla de 1949 standardtecknena på 2½ år, och det är faktiskt inte omöjligt. Känner mig bara mer och mer triggad att lära mig fler och nya tecken, nya läsningar och kombinationer samt utöka mitt ordförråd i kvadrat.

Känner mig så himla peppad!

Kommentera

