Omnom

Idag var jag så pass trött att jag var tvungen att köpa en cola på sista rasten. Kunde inte ta en powernap, eftersom jag var tvungen att göra klart läxan vi hade till idag… ehe.

Har segat runt hela dagen. Spenderade två timmar efter skolan med att fönstershoppa. Dels på Akabane där en affär säljer awesome care bear-t-shirts (jag ska SÅ köpa en den 25e!) och dels här i Warabi. Var på andra sidan järnvägen, och herrgud vad stort det var. Synd att jag inte hade kameran med mig! För att kort sammanfatta det så visade det sig att här i Warabi har vi ett shoppingdistrikt som är större än Uppsalas. Jag bor fortfarande i en förort 30 min utanför stan. För varje dag som går så förstår jag mer och mer hur stort Tokyo är.

I vilket fall så kulle jag till Warabi för att hitta en Book Off (kedja som säljer begagnade böcker, främst manga). Virrade runt i säkert en timme innan jag mejlade Andrew och fick instruktioner. Men det var ändå bra, för jag hittade en jättesöt liten klädbutik där allt jag ville ha kostade ca 800-1000yen. Känns som att det är shopping på g! Bland annat söta shorts med volangkant, och två jättefina klänningar. Shortsen kommer bli så fina med de rosett-stay-ups som jag såg på 109 i lördags… Mmm.

Hittade slutligen Book Offen, men insåg att innan jag går dit nästa gång, eller till någon annan mangaaffär, så MÅSTE jag verkligen skriva nån lista på titlar och utgivare. Mangan är nämligen alltig sorterad på vilken tidning den gav ut i, vilken jag oftast inte har någon aning om. Och så står ju namnet på japanska…
Hade dessutom inte ens pengar med mig idag, utan ville mest kolla. Såg såklart hur mycket som helst. Bl.a Kujibiki Unbalance-mangan, som känns som ett måste, och på samma hylla en specialbok till Genshikenmangan. De sålde även de 15 första volymerna av Nana i ett paket för 1050yen. Gör matten på det! Varje bok kostar 6,50kr!

Egentligen borde jag plugga eftersom vi har prov imorgon och jag inte ens börjat än. Men jag är så jävla trött och seg efter ett par dagar med för lite sömn, så jag kanske skiter i det… Ska nog bara kolla igenom orden och plugga partiklarna.

När tröttheten sätter in så passar det i alla fall bra men en liten nattmacka:
img_0719

Kommentera

