Initial D – First Stage

Dagens rubrik kommer från en racinganime, för idag har jag åkt bil i Japan för första gången! Rallybil till och med!

Idag gick jag upp halv åtta. Alltså. Halv åtta. VA FAN?! Vi skulle nämligen iväg på speech contest i Shinjuku med skolan. Originalplanen var att hela klassen skulle samlas på skolan åtta och åka gemensamt. Men…

img_0738Jessica och jag ditchade dem och blev skjutsade av Andrew istället! Andrew har nämligen köpt en bil här i Japan, en Subaru. Awesome! Tänkte vi alla fall….

img_0739Fint väder hade vi också. Men eftersom vi satt i  bilen så var det lite mysigt.

img_0741Jag var smart och hade gjort en frukostlåda. Tomat, gurka, ägg och majonnäs, Mums! Och varmt te i flaska. Det var bra att jag kunde sysselsätta mig i alla fall en del av resan, för det tog oss 1h40 min att ta oss in till Tokyo… 30 min tar det med t-bana. Rasshu rasshu! Andrew var asstressad och körde som en galning. Kunde han gasa 10m och tjäna en halv sekund, gjorde han det. Har aldrig varit med om ryckigare körning.

Värst var när vi var nästan framme och missade en vänstersväng. Fast vi låg i max 30km/h så lyckades han på en halvmeter accelerera nog för att göra en handbromssladd i 180 grader över till andra sidan vägen. Trodde jag skulle lämna min mage kvar på asfalten. Har aldrig varit med om liknande, och då räknar jag även in mina diverse turer i bergochdalbanor. Visst det var ju halt så vi gled hälften av oss själva, men jag trodde helt enkelt inte att det var möjligt att göra en sån mannöver.

img_0766Woo! Speech contest! Här är alla deltagare. Några ganske ser ett välbekant ansikte i främre raden?

Efteråt kändes det fruktansvärt lyxigt att hoppa in i bilen som Andrew kört fram, när alla andra fick gå till t-banan. Vi fick en hel del blickar kan jag säga! Kände mig som ett äkta rikemansbarn, och det är fan inte ofta så jag passade på att njuta av stunden.
Andrew var såklart tvungen att stajla lite, så han drog värsta rivstarten i samma ögonblick som jag stängde passagerardörren. Det är ju en bil som gör 0-100 på 5-6 sekunder (enligt Jessica), så jag kan säga att det gick GANSKA fort. Så fort att jag vrålade ”BIKKURISHITA” i falsett och klamrade mig fast allt jag kunde. Bikkurishita är japanska och betyder att bli överraskad.

img_0768Unt yes, här är Andrew på en polisstation! Hahaha, han fick nämligen betala för sitt övermod efter ca 50 meter, när han genomförde livsfarlig handbromssladd nummer tre den dagen. Han lyckades nämligen göra det två meter från en koban, en polisstation! Vi blev såklart stoppade eftersom U-svängar i princip är förbjudna överallt i alla städer i Japan (enligt Andrew). Men han slapp som tur var böter och fick bara en varning, samt hjälp med vägbeskrivning hem.

img_0771När vi ändå stod still passade jag på att plåta bilen. En Subaru Liberty something something om jag förstod det rätt. Rallybil!

Sen körde vi hem och jag la mig på sängen och sov i tre timmar. Mmmm.

Etiketter: , , , ,

2 svar to “Initial D – First Stage”

  1. Lendai Says:

    lol äre arman?

Kommentera

