Ledsen

När jag vaknade idag, så hade jag fått mejl av mamma. Mejlet uppmanade mig att gå in på hemnet.se, en sida för bostadsannonser, och titta på en viss ”Centrumvägen 7A”.

Jag fattar inte vad de gjort med den. Tyvärr har jag inga förebilder, men resultatet går att beskåda här. De känns som att de bara gått in och vandaliserat den. Slagit ut väggar och gjort om precis allting. Allting går i vitt vitt vitt, och det är parkettgolv i vartenda rum. Det har liksom inte funnits någon respekt för hur huset var från början. Kan verkligen se framför mig inredninsarkitekten och de andra som stod och ojjade sig över hur fult allt var men ”Det ska vi ändra på!”. Ut med det gamla, in med det nya! Nu ser den ut som nån slags Östermalmslägenhet inuti.

Det som gör mig mest ledsen är att de har styckat av tomten. Det var ändå det bästa som barn, att kunna springa runt på gräsmattorna och leka hur mycket som helst, plocka krusbär, jordgubbar och äpplen direkt från buskar och träd….

Blääää! Jag är visserligen den första att erkänna att huset behövde renopveras, men var de tvungna att gör på det här viset?

Blir ledsen.

Kommentera

