Reda ut

Ja, nu verkar det som att några har blivit lite förvirrade när det gäller vissa saker jag skriver om och när jag skriver dem. Det är visserligen bara två personer som hört av sig, och de har nämnt en sak var, men bara utifall att någon annan också känner sig förvirrad i hemlighet så tänkte jag reda ut allt lite.

För det första min ekonomiska situation. Jag skriver ganska ofta om att jag är så himla pank och shoppade upp mina sista pengar på det och det. Det är såklart inte mina sista pengar på riktigt. Jag har sjukt mycket pengar, och jag har inte ens fått ut min sista lön än. Så no worries! Det är bara det att jag har en budget som jag vill följa, och då är det oftast mina sista pengar för månaden jag talar om, eller mina sista pengar i plånboken innan jag blir tvungen att ta ut mer.

Sen så var det min mamma som undrade hur jag kan börja skriva om nästa dag innan jag ens vaknat. Det gör jag såklart inte. Förmodligen tänker hon att jag sitter uppe och skriver klockan åtta på morgonen när inläggen publiceras klockan tolv i Sverige, och att det jag skriver då handlar om den dag som för mig just har börjat. Hängde ni med? Så är det inte heller. Jag skriver i princip alla mina blogginlägg mellan nio och två på kvällen/natten, men det är ju sjukt trist att lägga upp fem-sex inlägg på samma gång. Därför tidsinställer jag dem så att de ska publiceras under eftermiddag/kväll Svensk tid, eftersom det är då mina läsare förmodligen sitter vid datorn.

Klart som korvspad? Skulle tro det!

Kommentera

