Kappa Sushi

Kappa Sushi är namnet på en stor kedja med s.k. ”conveyor belt sushi”, eller sushi på rullband. Dit gick vi lördags, eftersom det var Andrews födelsedag!

img_0804Restaurangen!

img_0806

Dessa var med! Andrew, Jessica, Jens, Emma, Sofia och Robert. Jag fick veta att Andrew fyllde 25, hur sjukt är inte det? Trodde han var 22 max.

img_0809Så här funkar alltså rullande-band-sushi. Sushin kommer på ett bälte och åker runt mellan kunderna. Du plockar av det du vill ha, och på slutet räknar de tallrikarna. Ibland finns det olika typer av tallrikar som varierar i pris, men här kostade alla tallrikar 105yen!

img_0816Ovanför det stora bältet finns det en panel där du kan göra beställningar om det är något du inte ser på bandet. Beställningarna placeras på det här lilla vita tåget som åker ut till respektive bord med leveranserna.

img_0836Kollar man noga ner man att tåget är modellerat efter Shinkansen, det berömda Japanska expresståget!

img_0813Tevatten finns i en liten automat vid bordet.

img_0820Litet urval av det jag åt… Längst upp till vänster är kryddad lax, sedan är det två sorters ål och längst till höger en helt fantastiskt god bit med räka, avokadokräm, majonnäs och lök.

img_0819Emma (bland andra) åt hamburgesushi. Jag testade inte! Kanske nästa gång.

img_0829Efterrätt nummer ett, crepes med jordgubbsfyllning. SJUKT gott. Hade varit perfekt om det inte varit för brödskivan de lade längst ner.

img_0830Den här var också fantastiskt god, men tyvärr hade jag smakat på Emmas brylépudding innan, så jag kände mig bara besviken över att jag inte tagit den istället.

img_0833Efter chokladpuddingen trodde jag att jag var mätt, men en liten portion glass finns det ju alltid plats för… Efterrätterna var f.ö. lite dyrare, mellan 157 och 210yen. Andrew nämnde att det ju är billigare att gå på sevvan, men jag tyckte det var dumt att jämföra en restaurang och en combini. Det är ju sjukt billigt i vilket fall!

img_0834Min tallrikshög när vi var klara. Jag åt 10 tallrikar med sushi dvs ca 20 bitar, och tre efterätter. Det kostade ungefär 145kr. Helt överkomligt tyckte jag!img_0840Lycklig och mätt Hanna utanför!

Ett svar to “Kappa Sushi”

  1. Frida Says:

    Det där vill jag göra nångång!

Kommentera

