Chicken Wings Delight

Dagens originalplan var att åka till Harajuku och shoppa järnet. Men ibland bir det inte som man tänkt sig! Winnie och Mara frågade mig om jag ville följa med och äta kycklingvingar, och shoppa kan jag ju göra vilken dag som helst, så jag sa ja!

img_1005Stället var supertraditionellt. I de små skålarna på golvet ligger det morotsbitar. Jag har ingen anin om varför. Kanske till hustomten?

img_0999Kycklingvingarna var himmelska.

img_1000Åt lite annat också. Skålen till vänster innehåller en blandning av ris, kyckling, stekt ägg och någon sorts sallad, som blandas med ett rått ägg tills allt blir lagom klibbigt. Himmelskt! Måste göra det hemma någon gång! Fast med tofu istället med kyckling.

img_0997Ocha umeshu. Umeshu är sött plommonvin, ocha umeshu är umeshu som blandats med te. Te heter nämligen ocha på japanska! Finfin kombination.

img_0998Tjusigt

img_1002Jag saknar rökförbudet så sjukt mycket. Det är hemskt.

img_1004Julia är en liten twat! Och hon ska vara modell…

img_1006Resten av kvällen spenerades på 109 och marui, eller 0101 som den också kallas. Hängde ite på Shibuya Central Street också. Det här är docomo, Japans största mobiloperatör, som gör reklam för en av deras reklamkampanjer som faktiskt redan början. Japan only!

Etiketter: , , , ,

Kommentera

