Din dins

Den här veckan har jag verkligen inte gjort något annat än att äta ute. Måndag, onsdag och torsdag. Anledningen är att detta är Winnies sista vecka i Japan, så det är party varje dag. This is the last of this, this is the last of that, och så vidare. Please come with us! Så imorgon är det the last of Club Atom, vilket ironisk nog är min first of Club Atom… Vi får se hur det går. Någon nämnde drinking contest, jag ojjar mig i bakhuvudet.

Idag var det i alla fall Speech Contest igen. Jag sov tre timmar natten innan. Igen…Det var så himla trist, me undantag av Arman-chan (representing SWEDEN) och nån koreasnubbe.

Efteråt gick vi på shabushabu tabehoudai i Shibuya. Mmmm! img_1034Shabushabu är en gryta med kokande buljong som man lägger ner grönsaker och kött i. Köttet är så tunt att det blir klart på två minuter ungefär, fantastiskt! Äts med sesamsås och ån soya. Hur gott som helst.

Var så trött att jag somnade på restaurangen. Bara i två minuter, men ändå!

Efteråt letade vi efter en arkadhall, men hittade ingen bra. Jag ville gå till maruiONE, så vi gick dit. Fanns så mycket lolitaafärer så det är inte sant, mycket mer än i La Foret. Och tvärs över gatan fanns det en Innocent World-affär. Som om inte det var nog så åkte jag faktiskt till Harajuku och La Foret efteråt också. Så vi kan säga att jag klarat av månadens shopping nu.

Pallar inte ta ut och göra outfitbilder, men här är en liten sneakpeak:

img_1045

Kommentera

