Tsukareta…

Har suttit i tre timmar och pluggat kanji. Helt sjukt körd i huvudet känner jag mig. Har som sagt inte pluggat på hela veckan, fråga inte varför…Kan ingenting. Plus att jag inte ens lagt in de nya från den senaste veckan, så det måste jag göra typ… nu.

Idag var jag i alla fall på Seiyu och handlade mat för nästan 4000yen. Köpte massor av basvaror. Mirin, soya, misopasta (till misosoppa), socker och honung, frukt, , grönsaker, juice, ägg och what have you. När jag kom hem lagade jag min fösta riktiga måltid på tre veckor. Grillad fisk, stekta grönsaker och ris, samt misosoppa. Så himla gott! Dessutom stekte jag nog grönsaker för säkert fem portioner, så nu behöver jag inte laga så mycket mat på några dagar. Räcker att steka/grilla fisk och ta ris från kokaren.

Har surfat lite recept och fått fina idéer också. Mums! Känner mig så sugen på att börja laga mat på riktigt igen.

Imorgon vill jag egentligen åka till Harajuku i mina nya fina lolitakläder och kanske prata med några andra lolitor. Tänkte att det kanske är lättare att få ta kort om jag är ”en av dem” också. Förra gången var det en gammal gubbe där som ställde sig ivägen så fort jag försökte. Skulle vilja utforska Takeshitadoori mer än jag gjort också.
Men ”tyvärr” måste jag nog åka till Akihabara… Ska titta på det där objektivet, och kolla lite priser åt Stan. Vill nog köpa någon DVD eller något spel på trader också.

Men Harajuku finns ju kvar, och snart blir det varmt och lite roligare att åka dit också.

Kommentera

