Sunday out

Ok, så den här dan blev ganska bra tillslut.

Åt en fruktansvärt god och japansk frukost imorse, vilket var samma som jag åt till middag igår. Stek fisk, stekta grönsaker, och ris. Mmm.

Ett par timmar senare åkte jag till Akihabara (Akiba for short) precis som planerat. Den här gången hade jag en mycket kortare shop list, så jag behövde inte lika mycket tid som förra gången.

Det här är vad jag kom hem med:

img_1075

Gick först till Yodobashi, som är ett gigantiskt elektronikvaruhus. Tänk er Onoff, fast åtta våningar, och alla varor är dubbelt så packade. Köpte ett nytt pbjektiv! Yay! Mitt kort funkade först inte vare sig i butiken eller i ATMen utanför, och jag höll på att dö av skräck innan jag hittade en 7-eleven där jag kunde ta ut pengar. WHEW!
Fortsatte sedan till Trader, och köpte ett spel och tre DVDer. Spelet är To Heart 2, en visual novel (INTE dating sim!!!) som jag ser animeversionen av just nu. Det är mest ett experiment för att se om XP-kombatibla spel funkar med mitt vista. De flesta spelen jag hittat hittills nämligen bara kombatibla upp till XP. Sedan blev det ytterligare två Lucky Star DVDer, och en volym av Nodame Cantabile.

Sedan vandrade jag runt en hel del, ick bland annat till Super Potato och kollade upp ett par saker åt Stan. På vägen hem gick jag förbi K-Books, och tur var väl det! Visade sig att i samma byggnad ligger det ungefär hur många figurshops som helst, och även inne på K-Books hade de ett ordentligt lager både gamla och nya figurer. Något att återvända till. Köpte även äntligen förste delen av Lucky Star-mangan! Yay!

Börjar få lite ”ångest” över mitt seriesamlande. Vill helst inte komma hem med halva serier eller serier där några delar saknas, så egentligen borde jag bestämma mig för ett par tre stycken som jag ska samla alla av. Tyvärr är det lite sent påtänkt då jag redan köpt volymer av fem serier (varav två är på 50 avsnitt) och har ett tiotal serier kvar som jag vill köap något av. Kanske är det bäst att bara köpa så mycket jag hinner och har råd med av de serier jag gillar och nöja sig med det.

När jag kom hem så lagade jag typ världens godaste mat.

img_1069Stekt ris med morot, nån slags selleriliknande grönsak, lök, vitlök, räkor, ägg och svarta sesamfrön. Så himla gott! Räkor är dock dyrt (500gram kostar sa 35kr) så jag la bara i några stycken. Men de var sååå  goda. ;__;

Fotade lite med mitt nya objektiv också. Ett Canon EF 50 f/1.8 II blev det. Var inte beredd på hur inzoomat allt skulle bli. Förut fick jag zooma max och gå ganska nära om jag ville fota något litet. Nu får jag ställa mig fem meter bort istället. Men jag älskar de låga bländartalen redan, ska ha så kul med dem och lära mig massa saker. ❤

Till sist så pratade jag lite med Stan, och eftersom han var på DS-träffen så satte han på högtalaren och så pratade jag med dem som var där. Så himla kul! Var inte så många, men ändå. Åååh, ibland saknar jag verkligen Sverige.

Nu ska jag sova, från och medimogon börjar min nya dygnsrytm. Ska börja gå upp åtta varje dag och lägga mig tolv. Får väl se hur det går…

Kommentera

