Nya tider

Sedan den är veckan försöker jag gå och lägga mig senast åtta, och istället gå upp vid åtta nio på morgonen och plugga och göra annat. Har funkat ganska bra faktiskt! Försöker använda de pigga morgontimmarna till att prata med Stan och plugga, samt äta extra lång frukost. När jag kommer hem från skolan kan jag ta det lugnt och göra vad jag vill. Ganska smart?

De senaste dagarna har jag dock inte hunnit så mycket mer efter skolan än att träna. Kom hem extra sent i måndags eftersom jag stannade länge, och i tisdags gjorde jag bara en så jävla klumpig grej. Jag glömde mitt svärd på tåget när jag gick av. Så himla typiskt mig! Fick desperat prata med stationsvakten, som ringde till tåget. Fick vänta tills tåget kom till slutstationen, där de letade och som TUR var fanns det kvar! Sen gick jag åka till Ômiya, slutstationen, och hämta det. Skrev på papper och visade mitt pass och sådär.

Idag skulle jag kommit hem tidigt, men bestämde mig för att åka till Shinjuku och köpa en kanjibok jag velat ha länge. Köpte även grammatikboken till nästa upplaga av Minna no nihongo (vår lärobok) eftersom vi ligger på sista kapitlet nu. På vägen hem stannade jag även på Marui Curren, fast det fanns inget värt där. Ett halsband och ett par matchande örhängen.
Däremot insåg jag hur mycket jag verkligen måste måste måste göra en marin lolitaoutfit nu till våren. Provade en kjol och en kofta med ankare på, och häromveckan såg jag massor av fina smycken på 109 med marint tema. Blev ännu mer beslutsam att INTE köpa dyra kläder, utan istället åka till Nippori i helgen och kolla in textilaffärerna som jag hört ligger där. Lutar mer och mer åt att jag måste köpa en symaskin här, för jag står faktiskt inte ut snart. Alldeles för mycket idéer som trängs i skallen, ingenting kommer ut!

Nu ikväll har jag mest lagat mat. Tar så fruktansvärt lång tid, typ två timmar inklusive äta och diska! Sjukt. Sedan har jag suttit med den nya kanjiboken och ritat och markerat och prickat av nya kombinationer. Men jag är så jäkla besluten nu, jag SKA lära mig de där tecknena.

Har lite panik över bloggen, när jag tänker på hur mycket jag inte lagt upp. Hela förra veckans händelser, min tripp Asakusa för säkert en månad sedan, och så vidare. Jag kämpar verkligen, men det är sjukt kort om tid här faktiskt. Blir mest plugga plugga plugga, hänga med på någon grej om det händer något, och sova. Bare with me!

Nu är det verkligen dags att sova, ska bli skönt att somna direkt när jag lägger huvudet på kudden för en sångs skull…

Etiketter: , , , ,

Kommentera

