Onsdagsmiddag

Måste visa upp middagen jag lagade igår. img_1135Det är flundra (min gissning) under ett täcke av vitlök, citron och lime som bakats i ugn, tillsamman med kimchi- och chilikryddade grönsaker. Så himla gott var det! Förutom att jag använde för mycket vitlök.

En grej med att köpa fisk här i japan är dock att ALLTING har ben. Den är bara urtagen, inte filéad, och har också ofta huvudet kvar. Så den här gången safeade jag, och tog uppstyckad fisk, fast den var lite dyrare. Tyvärr så var den inte så uppstyckad som den såg ut att vara! Visserligen skuren i bitar på längden, men det som går ut som filéer, vara bara att skinnet var avtaget på ena sidan. Så när jag var klar så låg det en helt enorm hög med ben och två stora romsäckar på tallriken. Stor besvikelse!

Men Daniel som är kock har lovat att lära mig hur man filéar fisk ordentligt. Vi ska gå till en fiskaffär och köpa hem en stor hel fisk och stycka upp dem. Ser fram emot det!

Etiketter: ,

Kommentera

