Great success!

Provet gick najs! Första delen var pisslätt. Lyssningsövningen hade varit lättare om inte skivan hackat hela tiden. Sista delen var assvår, är glad om jag fick ens 80% på den.

Åkte till Nippori på kvällen. Hittade så sjukt mycket tyger så det är inte sant. På Tomato (stor tygaffär i fem våningar) hade det bland annat en helt avdelning med väskhandtag, så nu ser det ut som att jag måste börja göra väskor också… Hittade även en helt underbar spetsbutik där jag hittade så underbart fina spetsar så det finns inte. Köpte inget eftersom jag inte hade kontanter, men jag har hittat i princip allt material till min sjömansklänning och räknar med att börja i helgen eller nästa vecka. Är helt exalterad!

Och det bästa av allt: Jag köpte en symaskin idag! En lagom stor med rak-, sicksack- och knapphålssöm. Ca 900kr kostade den, och billigare hade den nog inte blivit. Ja, om inte yenen tokkraschar imorgon, men då får jag väl glädja mig åt allt billigt tyg jag kommer att kunna köpa istället!

2 svar to “Great success!”

  1. Hanna B Says:

    När jag väl kommer iväg till Japan måste jag också handla tyg. 😮

Kommentera

