Ganska nöjd!

Vi fick tillbaka proven idag.

Av ett maximum på 100 fick jag 94 i snitt, med delpoängen 100, 100, 96 och 81.

GANSKA GLAD!!!!

En grej som dock är lite pinsamt med att få 100 poäng, eller ”hyakuten” som det heter, är att läraren läser upp namnet på alla som fått det. Är man inte precis van vid från Sverige, men jag antar att det är normalt här. Här handlar ju nästan allt om att sporra folk att göra bättre ifrån sig genom att peka ut goda exempel etc. Men tänk om lärarna i Sverige skulle läsa upp alla som fått MVG, säga ”Grattis!” och få hela klassen att applådera… Oj oj oj.

Bokade även resor för mig och Stan imorse. Eftersom jag bara har turistvisa, måste jag förnya mitt visum en gång medan jag är här. Därför ska vi åka till Taipei i Taiwan i två dagar! Mysigt! Dock är jag lite sur, för med resa och hotell och allt skulle det kostat lika mycket att skaffa studentvisum. Men men, lätt att vara efterklok! NU blir det i alla fall ett par dagar med ännu mer ny kultur, kanske sol och bad, samt god mat. Det enda jag är lite bitter över är att jag bokat den så att jag precis missar Kanamara Matsuri i Kawasaki…

Annars har inte mycket hänt… Känner mig helt slut och även på väg att bli sjuk, så jag åkte nästan direkt hem från skolan och har inte gjort någonting. Ja, hann gå förbi Book Off och köpa på mig alla resterande volymer av Bokura ga Ita, samt en Genshikenbok. Sex böcker för 150kr tyckte jag var okej pris. Det är väl det.

Känner mig mest seg och liksom tom. Har i princip inte gjort något annat än att plugga de senaste dagarna, och har desutom inte sovit så mycket. Så nu när allt är över käner jag mig typ som ett urblåst ägg. Alla andra är ute och festar, och egentlgien skulle ag nog också vilja det, men jag orkar bara inte. Ser fram emot klassfesten på tisdag istället.

Ett svar to “Ganska nöjd!”

  1. Mum Says:

    Du är världens bästa Hanna (känner flera….) Kram från Mamma

Kommentera

