White Day

Idag är det den 14e mars, det vill säga WHITE DAY!  White Day är en helt fabricerad japansk ”högtidsdag”, som ligger exakt en månad efter Valentines Day. På den här dagen ska de stackars pojkar som tog emot choklad på Valentines Day ge tillbaka gåvor till de stackars små flickor som förtjänar det. Gärna något vitt, som vit choklad eller vitt godis. Eller varför inte en vit liten gullig hundvalp? Minns fortfarande Valentines Day-skyltningen i djuraffären vi var på. Gråter.

Men, på temat presenter tänkte jag ta tillfället i akt och visa upp dels den gåva jag skickade till Stan till Valentines Day, och dels den gåva han skickade mig, som kom bort i posten och kom för ca en vecka sedan.

img_0449Är personligen ganska Stolt, speciellt över lådan. Jag börjar ju bli lite känd (i alla fall inom familjen) för mina presentinslagningar, och helt ärligt så är det verkligen halva nöjet med en present att leta kartonger, papper och band. Den här gången blev det bara en enkel låda, och dessutom något liten då japaner verkar tro att en lagom valentingåva är stor som fyra chokladpraliner… Men jag dekorerade den lite i alla fall!

img_0454Tjusiga Alice-märken som jag hittade på 7 & Holdings. ❤ Jag tyckte det passade ganska bra, eftersom jag ständigt gör te åt Stan.

img_0456Lådan innehöll lite japansk godis, en figur av hans favoritpokemon Mew, samt en pokemonplånbok. Plånboken var mest ett skämt, eftersom Stan sagt att han ville ha en riktigt snygg plånbok med spelmotig, gärna i läder. Så hittade jag denna på barnavdelningen. Men snygg är den i vilket fall!

Över till min present. ^^

img_1412Alltså, det finns verkligen ingenting roligare än att få post! Jag  kollar posten precis varje dag, hittills har jag fått brev… tre gånger. Där har ni min adress också! Hint, hint.

img_1413Jag fick min egen favorit-shirt som var försvunnen när jag packade, choklad, och Chrono Trigger till DS! Världens bästa! Har pratat så mycket med Stan om att jag vill spela det, och så går han och köper det. ❤ Så fint!

T-shirten har jag verkligen saknat. Den är lite speciell, för Stan hade på sig den första gången jag pratade med honom, och var också anledningen till att jag gjorde det. På den tiden var jag nämligen stort Sailor Moon-fan. Ja, det är jag ju fortfarande, men inte lika aktivt längre. I vilket fall så älskade jag den t-shirten och var så himla avis på den. Varje gång jag sov över hos Stan lånade jag den att sova i. Så tillslut så gav han den helt enkelt till mig. Fast jag har sagt till honom att han får tillbaka den när som helst.
Ibland har jag den som klänning, med skärp i midjan och strumpbyxor. Trycket är så fint att jag dör, fast det är väldigt väldigt slitet nu. Men det är liksom en del av charmen.

Himla lycklig är jag i alla fall, och önskar er alla en fin White Day!

Kommentera

