The Center of My Galaxy

Sitter och lyssnar på soundtracket till Mario Galaxy via youtube. Åh. Så himla fint. Musiken till det spelet är 100% orkestermusik, och det är verkligen en himla speciell känsla med sådan musik. Det är mäktigt, helt enkelt. Minns fortfarande när jag var på Distant Worlds, Final Fanatsy-konserten som hölls på Stockholms Konserthus för ett par år sedan. Jag kände mig helt urblåst efteråt, så bra var det.

Men mest sitter jag och tänker på Stan, eftersom spelade igenom spelet ifråga tillsammans. Jag fick vara hans Player 2 och sitta och samla poängstjärnor medan han koncentrerade sig på att få Mario runt alla hopp och skruvar på de olika banorna. Jag kan inte ens räkna alla kvällar vi låg tätt tillsammans på min säng med den lilla TVn eller på soffan framför projektorn förra vintern. På alla hjärtans dag fick jag ett kort med Mariomotiv, där det stod ”Valentine, you are the center of my galaxy”. Det är förmodligen min finaste och mysigaste spelupplevels någonsin.

De senaste månaderna har varit väldigt svåra, det ska jag erkänna. En person som jag i princip träffat varje dag i ett och ett halvt år, med undantag för kortare uppehåll på en vecka eller ett par tre dagar. Och så helt plötsligt, ses vi inte alls. Kan bara prata i telefon vissa tider på dygnet. Ibland inte ens det. Det har varit jobbigt. Onödiga bråk som berott på att vi saknat varandra för mycket. Ibland väldiga bergochdalbanor där ena dan är skrik och gråt, nästa eufori och sedan rakt ner igen.

Men idag är det bara nio dagar kvar innan det är dags för mig att köpa en biljett till Narita Express och åka ut för att hämta hem min alldeles egna fantastiska underbara älskling. Helt ärligt, jag kan inte med ord beskriva hur mycket jag längtar. Just nu hoppar mitt hjärta runt av lycka i kroppen, bara för att han nyss ringde och lät så glad och berättade glada nyheter och verkade må bra.

Lycklig, lycklig, lycklig!

Kommentera

