Metropolen Warabi i vårsol

Idag bestämde Jessica och jag oss för att ta en promenad runt i Warabi eftersom det var så himla skönt väder. T-shirt typ! Hörde att Stockholmarna fortfarande kämpar med tö och blötsnö, tycker lite synd om er. Är så himla glad att jag slipper! HAHAHAHAHAHA!

img_1439Det börjar bli gott om apelsiner på träden nu. När jag kom hit var det bara någon enstaka. Funderar på att plocka ett par och smaka. Kan ju inte vara fel med nyplockade solmogna apelsiner, eller?

img_1443Vi raidade Pop Girl eftersom de har äckligt billiga kläder. Ser typ ut som nån random turkaffär, men såhär ser i princip alla japanska affärer ut, och det är inget konstigt med det. Antar att det är standard att utnyttja så mycket utrymme som möjligt av det man har till förfogande, även om det innebär att man spärrar av trottoaren.

img_1441Jessica stod och angstade så länge över en kjol som hon ville ha som hon trodde var för liten, men vi hittade inget provrum. Och tro det, visade sig att det låg BAKOM en klädstång. De svängde ut stången som är till höger och TA DA! Provrum! Kjolen var f.ö. så liten att hon inte kom i den, älska japanska storlekar för minimänniskor!

img_1444Ungefär såhär spännande är Warabi. Fast ett par till restauranger, och så Book Offen då. Det här är då f.ö. ”Kawaguchisidan” som jag hört ska vara rena rama yakuza-distriktet, kowai ne…. Inte speciellt!

img_1453Det här är i alla fall vad jag kom hem med. Ganska nöjd. Nu undrar såklart min mamma hur jag nu ska ha råd med mat när jag köper väskor och kläder på löpande bank. Då kan jag ge det lugnande beskedet att allt på bilden kostade mig ca 250pix totalt. Linnena kostade under 20kr/st, ett skämt! Har på mig den gulrandiga t-shirtklänningen nu, så himla myyyysig och supermjuk.

img_1456Jag är ganska kär i det här trycket. Nu när jag kollar på det i detalj får jag vibbar från första Sailor Moon-introt, och det kan ju aldrig vara fel. Ååååh, måste kolla på det på tuben bara för det. Kärlek!

Etiketter: , ,

Ett svar to “Metropolen Warabi i vårsol”

  1. Hamstur Says:

    Woah! Jag tänkte på Sailor Moon när jag såg trycket, och så hade du skrivit det. Se där. Men det är en mycket söt tröja~~

Kommentera

