Sotsugyô omedetô!

I onsdags bjöd Inkyu-san i klassen in oss på homeparty (har inget med tupperware att göra) för bulgogi (Korean BBQ!), nomihoudai och karaoke! YAY! Anledningen till att jag skriver om det först nu är att jag var helt out cold igår och inte riktigt pallade göra annat än att ligga på min säng, dricka vatten och försöka att inte spy. Gick tyvärr inte så bra med det sistnämnda, men det är väl sånt som händer.

img_1458

Några träffades tidigt för att hjälpa till med handling och mat och sånt.

img_1462Julias väska är så himla fin. ❤

img_1460Japansk säkerhet. Kunde praktiskt taget se tåget rusa förbi, och ljudet sedan!

img_1463Nya linnet och shortsen från i tisdags. Also, svarta say-ups med rosetter (syns inte), Harajuku Lovers-kofta, telefonväska och mina nya skor som jag inte ens visat ännu fast jag haft dem i typ tre veckor. DAI SHOKKU!!!!

img_1464

img_1465

img_1472

img_1469Första supermarketen av fyra…

img_1476Toppoki-stand! Toppoki är typ det godaste jag vet. ❤ Det är bitar av mochi, grönsaker och ätt i nån röd stark sås med MASSOR av ost. ❤ Senaste jag åt var det helt sött och gott och underbart!

img_1478Degbullar…

img_1480…som blir såna här kakor! Med ost- honung- eller ankofyllning. Jag sa till Julia att jag ville ha ”that red stuff” (toppoki) ”with CHEESE!!!” vilket Julia tog som ostkaka. Bah! Men hon sa att topokin på det stället inte var så bra och att kakorna var bättre. Tog en evighet att göra dem dock!

img_1482

img_1483Ett stenkast fron Shinjuku… Shinôkubo är för övrigt ”Korean Town”. Bor nästan bara koreaner där, koreanska restauranger, och alla skyltar har kanjit för Korea eller text på koreanska.

img_1485Möter upp Mara in den sista Sûpan

img_1496Partyhattar!

img_1489Männen sköter shoppingen. ❤

img_1505Inkyuu sa åt männen att bära de tunga sakerna medan vi kvinnor skulle duka och göra iordning maten. David tyckte att det var typiskt svenskt att påpeka att sånt inte skulle vara okej att säga i Sverige!

img_1514Gissningsdags! Vilka skor är mina nya underbara små gosingar?

img_1522

img_1530

img_1539

img_1541Tango-sensei och Morimura-sensei. Alla grät för att Takaku-sensei, vår bästa lärare, var förkyld och inte kunde komma.

img_1543Ok, såhär äter man bulgogi: Ta ett salladsblad. Lägg på några bitar stekt fläsk (eller annat kött eller grönsaker för den delen). Lägg på obcena mängder röd smaskig sås. (På bilden har jag tagit den ”normala” mängden, jag brukar ta typ fem gånger så mycket!)

img_1545Wrap it up and it’s done! Enkelt va? Sen är det bara att stoppa i munnen och njuta.

img_1547Mmm, sötpotatis…

img_1557MMM, SÖTPOTATIS!!!

img_1563I’m SO getting a cap.

img_1566Lekar! Batsu Team! WINNING TEAM!

img_1568

img_1573När alla hade blivit mätta på bulgogi sällde sig Inkyuu och gjorde yakisoba.

img_1574

img_1576

img_1580Onaka ga ippai!

img_1591

img_1592

img_1599

img_1603Vi smugglade in sprit på Karaoken eftersom det var så jävla dyrt med nomihoudai. MOAHAHAHAHA! Jag drack typ två såna där flaskor själv, kanske det förklarar varför jag spenderade gårdagen som jag gjorde…

img_1605

img_1607

img_1627

img_1629

img_1633

3 svar to “Sotsugyô omedetô!”

  1. morot Says:

    ”Gissningsdags! Vilka skor är mina nya underbara små gosingar?”
    HMMMMMMM Det var en svår en!!!!! …..eller? ;D Riktigt åsm iaf! 😀

    Låter som att du har det väldigt trevligt därborta, hoppas allt är bra med dig vännen 🙂

  2. Deliana Says:

    ÄLSKAR DINA JÄVLA SKOR. Skitsnygga verkligen. 🙂

  3. Anna Says:

    Det ser underbart ut 😉

Kommentera

