Ta det som ett löfte…

Tre dagar i rad har vi haft nån slags galen indiansommar, innan sommaren ens börjat. Idag kapitulerade jag och gick utan strumpbyxor till skolan. På tåget mullrar air conditionern, och japanerna har äntligen bytt från dunjackor till tjockare vårjacka.

Är så himla rädd. Det är april. Det är tre månader kvar till högsommarvärmen. Hur fan är det meningen att jag ska klara mig då?

Nu kommer i alla fall japsarna i dôjôn få sig ett gott skratt när jag börjar tjata om att det är ”chou atsui deshou” och att att det inte går att gå ut på grund av värmen. De som mobbat mig hela vintern för att jag gått i t-shirt när det faktiskt bara är rumstemperatur inomhus. Nu är det dem som kommer att tralla runt utan bekymmer medan jag svettas som en galning och känner hur hjärnan smälter och rinner ut på asfalten.

Tanoshimini…

Kommentera

