Pyssel

Idag har jag pysslat och städat och pyntat i mitt rum, så jag tänkte göra något revolutionerande och faktiskt posta ett inlägg med dagsfärska bilder!

Bakgrunden är att jag åkte till Mandarake i Shibuya för att köpa en figur, och kom tillbaka med sju… Så jag fick arrangera om lite och passade därmed på att fixa lite extra fint. Plats på skrivbordet fanns inte längre, så jag tog ner mina skor från översta hyllan och ställde några figurer där, och rensade på skrivbordet. Blev så himla fint, och jag är supernöjd. ^^

Passade även på att fixa lite pynt jag skaffat i Taiwan, nämligen lite förvaring för min växande hög av accessoarer i form av ett litet möbelset:

img_2169På klädhängaren samsas kaniner med kronor, plasthjärtan och balettdansöser. Toalettbordet är en minatyr av det som bott i mina drömmar så länge. Och så en skattkista som såklart signar med skatter. Kungakronor, rosetter och fåglar i bur, allt man kan önska sig med andra ord.

img_2182Ärm est nöjd med örhängena jag kilat in i gallrena runt spegeln.Först köpte jag nämligen bordet med tanken att det mest var fint, men att jag inte skulle kunna förvara så mycket på det. Men tji fick jag, det är sin egen skattgömma nu.

img_2165De här figurerna står bredvid på skrivbordet. Tänkte ge dem en liten presentation eftersom jag inte gjort det innan.
Bakre raden:
Amamiya Manami & Inamori Mika PCV, också från Gakuen Utopia. Hittade av en slump idag, och nu fattas det bara en figur innan jag har ala jag vill ha från den serien. Wii! Deras kjolar är borttagbara också, då har de gym shorts på sig istället.
Hiiragi Kagami figma från Good Smile. Bestämde mig rätt tidigt för att skaffa hela Lucky Star main cast (Konata, Kagami, Tsukasa och Miyuki) som figmas. Kagami är min favorit, så hon var först ut. På något sätt tycker jag att karaktärer från komediserier passar bättre som figmas, alltså figurer med böjbara leder som man kan posera själv.
Izumi Konata 1/8 PVC från Clayz. Ur Lucky Star, min bästa serie. Var helt lycklig när jag hittade den på Mandarake för en struntsumma (ca en tredjedel av retail-priset) och var tvungen att HA. Anledningen till att jag åkte till Shibuya idag.  Så himla klockren figur speciellt med choko-corneten som man inte ser i den här vinkeln. Mums.
”Mittenraden”:
Lucy Maria Misora/Ruuko Kireinasora 1/8 PVC från Kotobukiya. Jag gillar inte henne så mycket i serien (hon är typ en idiot), men figuren är så himla fin ändå. Stan brukar retas och ställa henne på knä. =( Som om det inte vore nog att hon sitter på en stock!
Itoshiki Nozomu Good Smile Nendroid series, ur Sayonara Zetsubou Sensei En av de få figurer jag köpt ny, de flesta andra är begagnade. Men jag kunde inte chansa på att han skulle dyka upp. En av mina favoritanimekaraktärer någonsin, ur en av mina favoritserier någonsin. Och så himla söt sen, med de där bebisproportionerna!
Hiiragi Tsukasa figma. Hittade henne för nästan halva priset, och eftersom hon är Kagamis tvillingsyster kändes det mest naturligt. Bara Miyuki och Konata kvar! F.ö. ackompanjera av sig själv i minatyr, en gashapon.
Längst fram:
Wang Liu Mei PVC från Banpresto ur Gundam 00. Skäms lite för att jag inte ens sett serien, men hon är ju så söt. Är fruktansvärt svag för qipaoer och den där frisyren. Ansiktet är ett av de bästa jag har, verkligen. Dessutom blir jag bara än mer motiverad att ta upp den där skitserien och se den nån gång.

img_2164Så här blev det på ovanvåningen. Tänkte att jag skulle passa på att presentera mina figurer också, eftersom jag inte riktigt gjort det ännu.
Bakre raden från vänster:
Suzumiya Haruhi 1/8 PVC från Max Factory ur serien Suzumiya Haruhi no Yuutsu. En av de första figurer jag köpte. Handen är utbytbar så att hon håller en gul tratt istället, armbindeln går också att byta.
Inamori Mika 1/8 PVC som jag tror Holy Sprout har gjort. Ur Gakuen Utopia Manabi Straight. Har inget ställ, men står fint själv så länge man inte kommer inom fem meter från henne eller underlaget.
Ayanami Rei PVC ur Neon Genesis Evangelion. Kan inte hitta varken skala eller tillverkare på lådan, men skulle tippa på runt 1/7-1/6 eftersom hon är lite större. Kostade typ 80kr, ett helt löjligt pris.
Asuka Langley Soryu PVC ur samma serie. Samma sak med henne, ingen skala eller tillverkare. Kostade typ 30kr, och så är den fantastiskt fin. Hon ser verkligen fridfull ut, och verkar inte ha det så jobbigt som hon har det i serien. Min favoritkaraktär.
Främre raden:
Keroro Platoon; Dororo, Tamama, Keroro, Giroro och Kururu. Ur Keroro Gonsou. Köpte allihop idag eftersom de kostade 315yen styck, alltså motsvarande 130kr för ett fullt set. Idiotpris.
Yuzuhara Konomi PVC. Gillar inte så mycket. Vet inte varför jag köpte den i och med att jag egentligen ville ha henne i sin koukouseifuku (högstadieuniformen) och ansiktet är lite skevt.
Kisaragi Kasumi, förmodligen non scale PVC. Köpt utan låda. Ur meta-serien Kujibiki Unbalance som i sin tur bara existerar i Genshiken-universumet. Den OVAn är min på min top 3 anime of all times. Så himla bra. Kisaragi-san är min favorit också, så var ju tvungen att ha henne.

img_2189På en lina i fönstret hängde jag upp ett Lucky Star-gashapons, alla hjärtans dag-kortet jag fick av Julia samt mitt kompletta set av ochaken-gashapons som jag köpte i Taiwan. Jag älskar ochaken. ❤ Saknar min gröna ochaken-plushie lite faktiskt.

Det var alla mina figurer, förutom några gashapons (små figurer man köper i kulor ur automater) som jag inte öppnat eller som hänger på min mobil. Och en som jag glömde fota. En Limited Edition av Ohno Kanako i cosplaydräkten från omslagen på fjärde volymen av mangan. Som ni ser har jag samlat på mig några stycken under de månader jag varit här. Det tragiska är ju nästan hur många figurer jag ändå har kvar och som jag fortfarande letar efter. För min plånbok alltså. Är ändå nöjd eftersom jag köpt de flesta för halva eller en tredjedel av originalpriset, så jag har faktiskt inte spenderat så himla mycket pengar. Kommer sakna sånt när jag kommer tillbaka till Sverige och återigen är hänvisad till upptrissade ebay-auktioner…

Kommentera

