Hejdå

Lämnade Stan på flygplatsen idag, och sa hejdå. Hemskt. Precis som förra gången, fast kanske inte lika hemskt. Nu är det bar jag som bor här igen, känns lite… dåligt. I januari när jag kom hit var det ju liksom meningen at jag skulle vara själv, inget konstigt. Hade ju lämnat hela min familj och allt annat. Men nu har jag vant mig vid att han är här och bor här, så det är liksom inte en ensamplats längre.

Somnade f.ö. på Skylinern hem och vaknade i Ueno. Lite dåligt. Men efter att jag åkt till Nippori och bytt till tåget där så gjorde lyckades jag faktiskt men något som jag hittills bara sett japaner göra; nämligen att sätta sig ner, somna samt vakna och gå av på exakt rätt station. Vaknade precis när dörrarna öppnades i Warabi.

Ikväll har jag mest kollat på Judge Judy. Amerikansk underhållning när den är som bäst.

Kommentera

