Ett par ord om Japanska posten

img_1946

Posten var precis här och hämtade 15kg Yoshi för frakt till Sverige. Jag gick till postkontoret igår bara för att fråga om de ens tar emot såna stora paket (ca 75^3cm). Jag behövde i princip bara säga ”chotto ookii desu” (lite stor) så blev jag direkt ledd till en disk där jag fick fylla i adress och telefonnummer i Warabi. Därefter blev jag informerad om att posten skulle komma nästföljande dag mellan 10.30 och 12.30 för att hämta paketet. Givetvis utan extra kostnad. Behöver jag nämna att de var här hem i halv elva? Totalt gick frakten på ca 750kronor, och paketet är framme om en månad.

Så himla fint och smidigt! Är så glad! Sen ska den sitta i ett hörn i vårt vardagsrum och samla damm. ❤

Ett svar to “Ett par ord om Japanska posten”

  1. Mum Says:

    Jag som trodde att jag skulle få till uppgift att ta hemma denna klenod som handbagage……. \o/

Kommentera

