Gåta

Igår hade jag en av de märkligaste fylleupplevelserna jag haft i mitt liv.

Var på väg till combinin (seven-eleven) för att köpa risbollar, då jag stötte ihop med Jessica och Malin som bjöd in mig att se på Mamma Mia och dricka lite cider. Nice tänkte jag, och tog med min Baileysflaska. Trodde inte det var något kvar, men när jag hällde upp blev det typ en hel kopp.

Sedan ligger vi, plus Kasu i godan ro och kollar på filmen (som är dålig) och snackar skit. Kasu blir full efter två 33cl 3% cider, värsta jag sett typ. När filmen väl är slut har jag typ halva koppen kvar, och vi går in på Jessicas rum där vi sitter nån timme varunder jag dricker upp resten av koppen. Då har jag alltså druckit ca 2,5 dl under tre timmar.

Går tillslut tillbaka till mitt rum vid fyratiden och slår på ett avsnitt K-On i väntan på att Stan kanske ska ringa. Somnar efter en kvar och vaknar efter 20 min av en känsla som numer börjar bli alltmer välbekant.

Jag måste spy.

Vilket jag såklart går ut på toaletten och gör. Spyr ungefär lika kraftigt som den gången jag svepte två flaskor koreansk likör och gick barfota hem från Shinjuku. Alltså ärligt, det var så jävla märkligt. Jag är inte världens tåligaste när det gäller alkohol, men jag brukar kunna dricka en halv flaska likör eller så under en kväll och fortfarande både minnas och slippa ligga på badrumsgolvet.

Sen insåg jag att det enda jag åt igår var en tallrik flingor och två risbollar ca fem minuter innan jag började dricka. Då förstod jag helt plötsligt.

Vi kan avsluta med en gåta som är helt orelaterad till mitt äventyr: Vad är jobbigare än att försöka ta sig ut från Hachiko Exit på Shibuya station i värsta helgrushen?

Kommentera

