Idag

”Imorse”, dvs klockan ett, började jag en ny vana! Jag tog nämlien på mig mina nya gympaskor från igår och gick ut och joggade! I regn dessutom. Ungefär en kilometer härifrån ligger en cirkelbana som är ungefär 500m runt. Det finns även bänkar för situps och armhävningar. Efter tips från Catherine begav jag mig dit i rask takt. Duggade lite, men det var ju bara skönt.

Orkade typ tre varv innan jag dog. Då hade jag värk på tre ställen: höger axel, höger vad och håll i magen. Fick ge upp. Av någon anledning får jag alltid ont i höger axel, nedanför nyckelbenet, om jag andtränger mig. Känns lite pinsamt att vara så himla otränad dock. Gjorde 50 situps och stretchade innan jag gick hem i regnet som vid det laget nästan öste ner.När jag kom hem var jag redo att vinna vilken ”Miss Wet T-shirt”-tävling som helst.

Resten av dagen har mest gått åt till att plöja ”Now and then, here and there” eller ”今そこにいる僕”. En anime som i princip bara handlar om lidande, krig och död. Mord och våldtäkt också. Huvudpersonen är en pojke i mellanstadieåldern, som mot sin vilja blir transporterad till en annan värld som är i krig. Han blir barnsoldat med andra barnsoldater och därefter går det nästan bara utför. Bra är den ändå, på något sätt.

Nu sk jag försöka öv kanji, skolan börjar ju ign i övermorgon…

Inklusive den här veckan är det nio veckor kvar nu.

Kommentera

