Omedetou gozaimasu!

Idag har Lina och Sara fest! Tyvärr hålls den i Stockholm, så jag kan inte gå.

Skickade den här bilden istället:

IMG00061

Temat för festen var f.ö. hjältar, så jag kädde ut mig till Yoko från Tengen Toppa Gurren Lagann med hjälp av papper+penna+sax samt ett par finfina ätpinnar. Svårare än så behöver det ju inte vara!

På lappen står det ”otanjoubi omedetou shujinkoutachi” eller ”Grattis på födelsedagen hjältar”. Det sista ordet består f.ö. bara av kanjis jag både kan skriva och läsa. Andvändbart!

Uner kvällen har jag f.ö. ägnat obcent lång tid åt att måla naglarna. Var på en hyakuen-shop på andra sidan station och köpte baslack, vitt lack, toplack, dekorationer och verktyg för ca 40kr. Säkert skit alltihop, men vad spelar det för roll? Jag hade inte några problem med det, förutom att det torkade otroligt segt och jag råkade stöta till det ex antal gånger. Dessutom var det ett rent helvete att pilla med små glitterkorn med vänsterhanden.

IMG_2753Tjusigt blev det, i alla fall på håll!

Ett svar to “Omedetou gozaimasu!”

  1. Mum Says:

    har inte målat naglarna på hundra år, men i går kväll lackade jag dom riktigt knallröda, utan att veta vad du pysslade med, det är märkligt…….
    Fred firar sin 20årsdag i kväll och jag tänkte vara lite ”fin” Kram
    Behöver jag nämna att dina naglar är snyggare än mina 😀 ?

Kommentera

