Lyckans dag!

Bra grej nummer ett: Jag hittade äntligen kylarknappen på min airconditionerkontroll, och kan nu njuta av svag bris på ca 10 grader, istället för den 17-gradiga hettan som förut rådde. Hurra!

Bra grej nummer två: Den lokala Book Offen hade under helgen rea på shoujo-böcker (tjejmanga) med inte mindre än halva priset! Så jag gick dit idag och utförde en i mitt tycke extremt lyckad liten raid.

Det här är vad jag kom hem med:

IMG_2758Nu tänker ni (mamma) såklart att vadfalls, inte kan en fattig student ha råd att bada i sådan här litterär lyx. Men jag kan lugna er med att dessa 51 böcker kostade mig 4975yen, eller ca 400kr. Ett kap, skulle man kunna säga. Blev överlycklig över Sailor moon i originalutvåga, de omslagen är så himla fina. ❤ Dock inte alla, men det ger väl med sig med tiden!

Ärligt talat vet jag inte vad jag skulle ta mig till utan Book Off. Det är verkligen guld att kunna komma över så mycket manga så billigt. Visst känner jag ibland att jag kanske borde köpa originalutgåvor, om inte annat så för att stödja industrin mer direkt. Men samtidigt tänker jag att faktumet att det existerar en så utbredd andrahandsmarknad i förlängningen gör att förstahandsmarknaden växer. Sedan finns det såklart ett par serier jag köper förstahand, men det mesta är ju helt klart från kära Book Off.

Ett svar to “Lyckans dag!”

  1. Emma Says:

    Vilken är mangan högst upp? 😮

Kommentera

