Kräks

Idag känner jag mest för att spy på japaner och deras etikett. Ibland är det så jävla omöjligt i det här landet. Fy fan.

Idag blev jag nämligen tillsagd, efter min träning, att det är opassande att ha shorts och linne på sig i träningslokalen, eftersom den, såklart, också är nåt slags religiöst kroppens-tempel-fanskap. Jag blev också tillsagd att det inte är fint att ha med sig en flaska vatten, utan om jag vill dricka så borde jag sätta mig ner vid bordet och dricka ur en kopp.

Det värsta är inte allt som är otillåtet. Det värsta är att de inte säger till förrän efter typ tre-fyra gånger,  vilket gör att man skäms så mycket mer. Det är som att de inte säger till förrän de inser att man är för korkad för att fatta själv. Och det mesta de säger till om är för mig självklarheter. Som det där med vatten i flaska. Eller att man har på sig sina vanliga kläder när man inte har träningskläder, och att det är normalt att ha shorts och linne när det är TRETTIO GRADER VARMT och svetten rinner så fort man lämnar sig air conditionerade rum. Eller att man kan ta med sig en frukt att äta efter träningen när man ändå dricker te och äter lite godis. Fast jag vanligtvis början skolan klockan ett och sen i princip inte har chans att äta innan jag kommer hem vid tolv, vilket är elva timmar. Om jag inte äter på tåget, vilket man säkert heller inte får.

Dessutom blir jag galen på att min sensei mest skrattar åt mig, och sen är det nån helt annan som säger till mig ”du borde nog inte…” Vilket för mig är jävligt dubbla signaler, och jag HATAR DUBBLA SIGNALER MER ÄN NÅGOT ANNAT I VÄRLDEN.

Blev sur och ledsen. Kände mig dum och korkad.

USCH.

Kommentera

