Anna Sui, min japanska kärlek

Belönade mig meden liten spree på Anna Sui i måndags. Märket finns ju inte i Sverige, men i Japan är det säkert top tre. Japanskorna älskar de underbara små förpackningarna, ofta formade som rosor eller med rosmönster på. Jag brukar vanligtvis bara mitt favoritmärke MAC trogen när det gäller smink, men helt ärligt så finns det så mycket fantastiska saker i sminkväg här som jag aldrig skulle få tag på annars, så jag föll för frestelsen…

Kom hem med ett litet lager, främst nagelvård eftersom jag gått och kört in mig på manikyr. Det är helt omöjligt att inte fastna när man bor här. De flesta tjejerna har helt otroliga naglar, både när det gäller färger och motiv, men främst när det gäller hur mycket strasstenar och andra dekorationer man kan klämma ihop på en yta på två kvadratcentimeter…

IMG_3788

Det här blev i alla fall min fångst… Ett bas- och ett topplack, samt ett lack jag trodde skulle vara rosa, men som visade sig vara i princip genomskinligt med lite skimmer/glitter. Det gjorde inte så mycket. Köpte även en handkräm och läppbalsam, som ska ligga och lyxa till min neccessär ett bra tag framöver. Sist men inte minst blev det en ögonskugga, en mörkblå med mycket skimmer – precis som jag vill ha det. Slängde även in mitt läppstift i bilden, men det köpte jag för över en månad sedan.

Så här ser ögonskuggan ut, ungefär. Det var jättesvårt att få fram färgen så som den är.

IMG_3771

Det nästan bästa var dock att jag handlade över 5000yen, så jag fick en underbar present i form av en hjärtformad ask! Spanade på asken direkt när jag kom in, och förstod att det var en present, men inte hur man skulle få den. Lätt som en plätt var det!

IMG_3779Det stod ungefär att allt man lägger i blir sött, och det tror jag kommer stämma!

IMG_3783Om inte annat så kommer mitt framtida toalettbord bli fantastiskt sött!

Kommentera

