Jobb och jobb och jobb och jobb…

Prov igen imorgon. Kan ju i sammanhanget kännas skönt att vi faktiskt inte hade något prov på hela förra veckan. Men jet. Istället kommer vi nu har vanliga kapitelprov VARJE vecka, och om ett par veckor är det även dags för kimatsutesuto, som är prov på hela boken vi haft sedan april. Ah, wunderbar!

Har med andra ord pluggat hela kvällen. Känns dock ganska skönt. Kan vocabulary bra, vilket är typ halva poängen. Har gått igenom grammatiken och tror att jag fattar det mesta. Har försökt att stressa ner lite den här gången. De senaste veckorna har jag varit extremt skoltrött och knappt orkat göra någonting, vilket har gjort mig stressad och handlingsförlamad, och så har det gått runt. Men ärligt, på lördag är det tre veckor kvar, nu är det tamefan dags att sluta deppa och maxa de dagar som är kvar. Så det så! Snart kommer jag bli mer stressad över listan på allt som måste inhandlas och shoppas innan hemresan än skolan…

Dessutom gjorde jag fruktsallad idag igen! Mmmm, så himla gott! Den här gången bytte jag ut jordgubbarna mot färsk ananas. Alltså, jag vet inte om jag har ätit färsk ananas förut, i så fall minns jag det inte. Men vet ni vilken enorm skillnad det är gentemot den där sirapsindränkta burkimitationen? Ååååh, jag trodde att jag hade dött och kommit till himlen. Jag är helt ärlig! Kommer aldrig mer äta ananas på burk, den saken är säker!

IMG_3787Mums!

Nu blir det race de sista minuterna, och sen sova som en stock. Åååh, vad jag behöver det!

Kommentera

